Wraz z rozwojem technologii czas skupienia ludzkiej uwagi znacząco się skraca. Użytkownicy sieci przeglądają treści pobieżnie, zwracając największą uwagę na nagłówki. Szukając za pośrednictwem wyszukiwarki internetowej produktów, usług czy informacji najczęściej wybieramy wyniki znajdujące się na górnej części pierwszej strony. Aby się tam znaleźć, konieczne jest zlecenie wysokiej jakości usług SEO, czyli pozycjonowania.

Na czym polega pozycjonowanie?

Usługi SEO to nic innego jak czynności wykonywane w celu zwiększenia widoczności w sieci danej strony internetowej. Obejmują zarówno zadania wykonywane w obrębie kodu danej witryny, jak i poza nim. Te pierwsze to optymalizacja strony do wymagań wyszukiwarki poprzez odpowiednie słowa kluczowe użyte w treści, dbałość o poprawność językową czy intuicyjną nawigację po stronie. Z kolei zewnętrzne działania skupiają się na pozyskiwaniu linków do stron zewnętrznych o podobnej tematyce.

 

W odróżnieniu do kampanii reklamowych w Google pojawiających się jako linki sponsorowane, pozycjonowanie wpływa na organiczne wyszukiwania przeglądarki. Poza oznaczeniem jako treść sponsorowana, te dwie metody odróżnia również czas, w którym działania przynoszą skutki. Kampanie reklamowe dają natychmiastowe efekty, z kolei SEO to długotrwały proces, który przynosi rezultaty po kilku miesiącach, a nawet roku.

Zatem dla kogo SEO, a dla kogo kampanie reklamowe?

Jeśli rozpoczynasz biznes, który będzie miał niezmienną ofertę, warto zająć się pozycjonowaniem w Bydgoszczy już na etapie jej projektowania lub na początkowym etapie jej działania. Dzięki temu dostosujemy stronę do wymagań przeglądarki i w dłuższej perspektywie osiągniemy wysokie wyniki. Proces ten trwa jednak na tyle długo, że w pierwszych tygodniach warto zainwestować również w kampanie reklamowe i promocję za pośrednictwem social mediów. Dzięki temu firma będzie widoczna w sieci również wtedy, kiedy działania SEO nie zaczną jeszcze przynosić oczekiwanych rezultatów.

 

Z kolei w przypadku firm, które często zmieniają branże, pozycjonowanie nie jest najlepszym rozwiązaniem. Istnieje prawdopodobieństwo, że zanim wprowadzone w odniesieniu do konkretnych słów kluczowych działania przyniosą efekty, firma będzie chciała być wyszukiwana na podstawie zupełnie innych fraz. Sprawa ma się podobnie w przypadku promocji eventów czy chęci szybkiej sprzedaży, w tego typu sytuacjach warto postawić na płatne kampanie Google, które pozwolą na natychmiastowe wypromowanie danej witryny.

———   Dzielimy się naszą wiedzą
Zobacz również
Wysokie wyniki w Google. Chcesz wiedzieć jak je osiągnąć?