Jak sprawić, aby działania w online marketingu były efektywne? Przede wszystkim kompleksowe podejście do strategii. Właśnie usługi obejmujące SXO zapewniają pełen zakres działań poprawiających skuteczność promocji w Internecie. SXO to skrót od Search Experience Optimization co oznacza optymalizację doświadczeń użytkowników.

Co to SXO?

Termin ten tak naprawdę istnieje od dekady, jednak dopiero teraz zyskał na znaczeniu. Dlaczego? Wpływ na to miał zmieniający się algorytm Google, który zmusił do zmiany kierunku optymalizacji. Nazwa SXO jest połączeniem dwóch popularnych terminów SEO oraz UX. Działania te polegają na skutecznym przyciągnięciu użytkowników wyszukiwarki, zachęcenia do wejścia na stronę i nakłonienia do wykonania konwersji.

Ta metoda marketingu sprawdzi się w przypadku każdej strony. W zależności typu strony wyodrębnić można różne cele konwersji:

  • sklepy internetowe i branża e-commerce — celem jest zwiększenie współczynnika konwersji e-commerce, ale także zwiększenie transakcji, wartości koszyka, zmniejszenie porzuceń koszyka, ale też pozyskanie zapisów do newslettera.
  • usługi — cel to zwiększenie liczby leadów i pobieranie załączników.
  • serwisy contentowe — zwiększenie czasu przebywania na stronie, kliknięcie w powiązane artykuły lub odtworzenie filmu w treści.

Położenie nacisku na SXO z właściwymi rozwiązaniami wpływa na konwersję w pozytywny sposób.

Rozwiązania SXO

Co właściwie wchodzi w zakres działań SXO? To przede wszystkim wszelkie czynności on-site i off-site, CRO oraz UX. Mają one prowadzić do pozyskania użytkowników za pomocą ruchu organicznego z Google, dostarczyć wartościowe treści, utrzymać uwagę i zachęcić do działania. Pozycjonowanie stron, optymalizacja konwersji i zrozumienie potrzeb użytkowników to klucz do sukcesu, jaki zapewnia SXO.

W ramach SXO realizowane są:

SEO — wszelkie działania zmierzające do lepszej pozycji w Google. 

Content Marketing — stworzenie treści, które będą jednocześnie wspomagać proces zakupowy użytkownika, ale także są odpowiedzią na konkretne frazy i zapytania wpisywane w Google. 

CRO — jest optymalizacją ścieżki konwersji, by jak najwięcej ruchu na stronie generowało pełne koszyki.

Web Development — to wszystkie poprawki i optymalizacja strony www. Polega na przyspieszeniu ładowania, debugowania niedociągnięć, optymalizacji plików, poprawek w kodach, HTML i stylach CSS, a także wiele więcej.

Optymalizacja UX/UI — utworzenie przyjaznego interfejsu, atrakcyjnej strony i łatwego poruszania się po niej. Należy zadbać o intuicyjność, jasne ścieżki podróży, efektowną grafiką, czytelność treści.

Analityka — to wszelkie działania mające na celu obserwację i formułowanie wniosków pozyskanych ze statystyk lub zachowań użytkowników.

SXO — czy warto?

Tutaj odpowiedź jest oczywista — no pewnie, że warto postawić na strategię SXO!

Jeśli chcesz rozwijać swoją firmę w Internecie, SXO Bydgoszcz to najlepszy wybór! Zapewni sukces w przypadku pozycjonowania i optymalizacji sklepów internetowych. To metoda, którą wdrożyć można już podczas tworzenia strony www. 

Jak zrobić to skutecznie? W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie powierzyć działania profesjonalistom, którzy posiadają wiedzę i doświadczenie by: określić cele, dobrać narzędzia, wdrożyć je, zoptymalizować stronę, przetestować i analizować wyniki.

Oto kilka powodów:

  • więcej konwersji,
  • wyższa sprzedaż,
  • chętniej powracający Klienci,
  • spójność i konsekwencja w działaniach online marketingu,
  • lepszy content to więcej odsłon, dłuższe sesje i wyższy CTR.

 

Chcesz wdrożyć SXO na swojej stronie www?