Czasy, kiedy telefon służył wyłącznie do dzwonienia i pisania mamy dawno za sobą. Procent osób używających smartfona zamiast komputera stale rośnie, z tego powodu twórcy stron internetowych i aplikacji kładą coraz większy nacisk na ich dostosowywanie do potrzeb tych mniejszych wyświetlaczy. Podpowiadamy, dlaczego warto o to zadbać oraz na co wpływa responsywność stron.

Czym jest responsywność stron internetowych?

Na początkowych etapach powstawania telefonów komórkowych dostęp do Internetu kojarzony był wyłącznie z przypadkowym kliknięciem w ikonę Sieci i kolosalnymi rachunkami za abonament w następstwie. Aktualnie mało kto wyobraża sobie codzienne funkcjonowanie bez stałego dostępu do przeglądarki internetowej w kieszeni. Ciągły dostęp do informacji stał się rzeczą oczywistą, a nowoczesne smartfony posiadają funkcje, dzięki którym możliwe stało się przez niektórych praktycznie całkowite zrezygnowanie z posiadania komputerów stacjonarnych czy przenośnych. 

Z wyżej wymienionego powodu tak istotne stało się dostosowywanie stron internetowych do wymogów urządzeń mobilnych, czyli właśnie responsywność. Obejmuje ona projektowanie strony internetowej w taki sposób, że będzie ona odpowiednio przeskalowana do rozdzielczości i wielkości ekranu, na którym będzie się wyświetlać jej treść. Dla powodzenia tego procesu niezwykle ważna jest odpowiednio dostosowana nawigacja po stronie, a także zachowana jakość wyświetlanych treści i ich prawidłowa struktura. Proces ten pozwala zachować wygodę użytkownika podczas korzystania z witryny oraz ograniczyć przewijanie, przybliżanie i oddalanie treści. Wszystko powinno być czytelne i intuicyjne.

Jakie korzyści zapewnia dostosowana do smartfonów strona internetowa?

Aby przeanalizować zalety tworzenia responsywnych stron trzeba wziąć pod uwagę fakt, że obecnie zdecydowana większość odwiedzin na wszystkich witrynach pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych. Z tego powodu potrzeba tworzenia treści dostosowanej pod telefony czy tablety zdaje się być oczywista. Odpowiednio dostosowana witryna zdaje się być również bardziej profesjonalna, co wpływa na wizerunek danego przedsiębiorstwa. 

Warto również wspomnieć, że responsywność strony jest jednym z czynników wpływających na pozycjonowanie. Przystosowana do urządzeń mobilnych strona będzie zdecydowanie chętniej promowana przez algorytmy wyszukiwarek internetowych, co może bezpośrednio wpłynąć na zwiększenie sprzedaży. Z tych powodów każda współczesna firma, która chce odpowiadać na potrzeby konsumenta powinna posiadać w pełni responsywną stronę.

———   Dzielimy się naszą wiedzą
Zobacz również