Prowadzenie swojego biznesu nie może się dzisiaj obyć bez pomocy internetowych kanałów promocji. Każdy przedsiębiorca ma do dyspozycji darmowe narzędzia, takie jak social media, jednak to obecność w wyszukiwaniach Google decyduje o tym, czy potencjalny klient trafi na naszą ofertę. Świetną inwestycją będzie zatem założenie własnej strony internetowej. Dlaczego?
 

Kto powinien założyć własną stronę internetową? 

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta: KAŻDY, kto prowadzi własną firmę – dużą czy małą. Strona sprawdzi się tym, którzy dopiero założyli działalność, ale będzie to też strzał w dziesiątkę dla firm działających na rynku od wielu lat. 

Osoby wykonujące artystyczne zawody (jak np. fotografia) lub freelancerzy mogą traktować stronę www jako portfolio, zawierające zbiór swoich prac. Jeśli Twój biznes jest związany z handlem i usługami, z pewnością przyda Ci się sklep internetowy, który usprawni proces pozyskiwania oraz obsługi klientów. 

Jeśli chcesz wypromować swoją markę w internecie, postaw na platformę e-commerce. Strona internetowa będzie pełniła jednocześnie funkcję wizytówki Twojej firmy oraz pozwoli sprzedawać.

 


 Stwórz własną stronę internetową z naszym pakietem Media BOX


 

Dlaczego potrzebujesz strony internetowej?

Posiadanie i prowadzenie strony internetowej wiąże się z wieloma istotnymi korzyściami, które Ty i Twoja firma z pewnością odczujecie. Przyjrzyjmy się więc zaletom takiego rozwiązania. 

Inwestujesz w budowanie swojej renomy. Jak już wcześniej wspomnieliśmy, strona www stanowi wizytówkę Twojej firmy. Klient znajdzie na niej nie tylko zakres oferowanych przez Ciebie usług, ale również opinie czy polecenia innych użytkowników, zadowolonych z efektów Twojej pracy. Wskazane jest także prowadzenie firmowego bloga, na którym będziesz regularnie zamieszczać wartościowe treści. Dzięki takim działaniom zyskasz miano eksperta świetnie znającego się na swojej pracy

To Ty decydujesz, jak będzie wyglądała. Aby klient chętnie zaglądał na Twoją platformę, musi być ona przyjazna dla oczu. Postaw na estetykę oraz przejrzystość. Pomoże Ci w tym odpowiednie rozmieszczenie grafik, zdjęć a także treści w zakładkach. Większość generowanego ruchu na stronie pochodzi od internautów, którzy korzystają z urządzeń mobilnych. Liczyć się będzie więc responsywność, czyli automatyczne dostosowanie strony do wielkości urządzenia. 

Twoja oferta będzie dostępna dla klienta w każdej chwili. Dobrze skatalogowane produkty i cennik pozwolą klientom wyszukać potrzebne dla nich informacje wtedy, kiedy będą ich potrzebować. Relacja przedsiębiorca-klient jest istotnym czynnikiem kreującym rzetelność oraz wiarygodność. Dostępność formularza kontaktowego na stronie pozwoli konsumentowi w szybki i łatwy sposób skontaktować się z Twoją firmą. Świetnie sprawdzi się też chatbot, odpowiadający na nurtujące klientów pytania przez całą dobę. 

Założysz własny sklep internetowy. Większość konsumentów dokonuje zakupów bez wychodzenia z domu. Jakie są więc plusy platformy e-commerce?

  • niskie koszty prowadzenia działalności internetowej, bez potrzeby posiadania dużego kapitału,sprzedaż online wspiera sprzedaż stacjonarną,
  • większe możliwości do pozyskiwania nowych klientów, dzięki personalizacji ofert oraz wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google,
  • przejrzysta i profesjonalna strona wzbudza zainteresowanie potencjalnych klientów.

 

Wady posiadania własnej strony www 

Pozycjonowanie Bydgoszcz i marketing. Aby Twoja strona była dobrze widoczna w sieci, niezbędna będzie wiedza z zakresu marketingu i pozycjonowania pod kątem SEO. Dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google Twoja oferta dotrze do każdego. Jeśli nie orientujesz się w dziedzinie pozycjonowania e-commerce – nic straconego! Dzięki naszej usłudze Media BOX będziesz mógł skupić się na prowadzeniu swojej działalności, a my zajmiemy się kompleksową poprawą widoczności Twojej platformy w Google.  

Koszty. Zlecenie agencji lub osobie prywatnej założenia strony wiąże się z jednorazową zapłatą za tę usługę. Dodatkowy wydatek będzie stanowiło utrzymanie domeny oraz hosting, które są zależne od generowanego ruchu przez użytkowników. Do kosztów dojdzie również zlecenie pozycjonowania. Musisz jednak pamiętać, że optymalizacja strony internetowej oraz jej treści to klucze do Twojego sukcesu. To dzięki nim zaczniesz zarabiać. 

Dlaczego darmowe kanały promocji nie wystarczą?

W dobie komputeryzacji wszyscy potrafią posługiwać się kontem na Facebooku czy Instagramie, a korzystanie z tych platform jest darmowe. Wiedz jednak, że samo prowadzenie konta może nie wystarczyć – będziesz potrzebować kampanii reklamowych, dzięki którym Twoje posty dotrą do szerszego grona użytkowników. Budżet, który przeznaczysz na te działania, mogą być współmierne do kosztów prowadzenia własnej strony internetowej. Social media mogą być za to świetnym uzupełnieniem kanałów promocji, jeśli posiadasz już platformę e-commerce.