Frazy kluczowe: long tail vs short tail?
9 czerwca, 2025 | Autor: mediart pozycjonowanie
Firmy, które chcą się wypozycjonować, stoją przed dylematem: na jakich frazach powinny się skupić – krótkich (short tail) czy na długich (long tail).
Frazy kluczowe składające się z jednego, dwóch lub trzech wyrazów stanowią ponad połowę wszystkich wyszukiwań:
- – 1 słowo: 21,71%,
- – 2 słowa: 23,98%,
- – 3 słowa: 19,60%,
- – 4 słowa: 13,89%,
- – 5 słów: 8,70%,
- – 6+ słów: 12,12%.
Jeżeli chcesz pozyskać duży ruch na swojej stronie, warto
pozycjonować się na krótkie frazy kluczowe. Natomiast, jeżeli masz dużą konkurencję na rynku, to osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania stają się trudniejszym zadaniem. W takim przypadku warto pomyśleć o zastosowaniu fraz na długi ogon, dzięki którym masz sporą szansę, by trafić na pierwszą stronę. Powodem jest zdecydowanie mniejsza konkurencja oraz unikalne cechy twojego produktu bądź usługi. Więcej o zaletach pozycjonowania na długi ogon przeczytasz w naszym artykule.
