W dobie skomputeryzowanego świata internet staje się potężną bronią, ale też nieocenioną pomocą. Jeśli nasza firma będzie cieszyła się zaufaniem wśród internautów, to istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wkrótce staną się oni naszymi klientami i być może zostaną z nami na dłużej. Wykreowanie profilu firmowego ułatwia nawiązywanie bezpośredniej komunikacji z konsumentami. Profil jest istotnym narzędziem budowy relacji na płaszczyźnie klient-firma. Nie wystarczy jednak bierne publikowanie informacji, należy nawiązywać interakcje z odbiorcami.

Interakcja w mediach społecznościowych

Jeśli założymy konto na jakimś portalu społecznościowym, to trzeba być na nim aktywnym. Warto odpowiadać na komentarze internautów pod naszymi postami. Należy traktować ich z szacunkiem i kierować się spokojem, nawet jeśli opinie są nieprawdziwe i godzą w nasz wizerunek. Drugim ważnym aspektem jest szybkie odpowiadanie na prywatne wiadomości. Klient nie będzie oczekiwał na odpowiedź przez kilka dni. Błyskawiczna informacja zwrotna i indywidualna relacja z klientem sprawi, że zadowolony konsument poleci naszą firmę swoim znajomym. Regularnie powinniśmy sprawdzać także wspomnienia o prowadzonej firmie czy udostępnienia.

 

Każdy komunikat, jaki opublikujemy, powinien być przemyślany. Jeśli chcemy, by nasza firma była traktowana poważnie, moderator strony powinien dbać o poprawność językową. Internauci momentalnie wychwytują rażące błędy. Jeśli zostaną one nagłośnione, kreowany przez nas obraz firmy może zostać szybko i skutecznie zniszczony. Najlepiej jest wyznaczyć jedną osobę, która zajmowałaby się obsługą strony oraz interakcją z klientami. Warto trzymać się zasady, aby wpisy były krótkie, zwięzłe i na temat. Nikt nie poświęci swojego wolnego czasu na przeglądanie naszych długich postów, z których i tak nic konkretnego nie wynika.

Cele w social mediach

Docieranie do odbiorców wymaga planowania i precyzyjnego określenia celu. Należy zadać sobie pytanie kim są nasi potencjalni klienci i czego oczekują od naszej firmy. Najprościej byłoby wcielić się w rolę konsumenta i spojrzeć jego oczami na nasze działania.

 

Sytuacja kryzysowa może działać negatywnie na reputację naszej firmy, ale też ma ona swoje zalety. Jeśli pokażemy klasę, przyznamy się do błędu i za niego przeprosimy, mamy szansę znaleźć się o poziom wyżej, niż dotychczas. Za każdą marką/firmą stoi człowiek. Warto stawiać siebie na równi z klientem, przyznawać się do porażek, zamiast udawać, że uchybienia pojawiły się same.

———   Dzielimy się naszą wiedzą
Zobacz również