Aktualnie marketing internetowy to jedna z najskuteczniejszych form reklamy. Obejmuje szereg działań, mających na celu promowanie firm, usług i produktów za pośrednictwem mediów społecznościowych czy reklam na stronach internetowych. Jedną z metod na zwiększenie przychodów jest również pojawianie się na pierwszych stronach po wpisaniu odpowiedniej frazy w wyszukiwarkę internetową.

Kluczem do osiągnięcia rezultatów pozycjonowana jest systematyczność

Właśnie w celu promocji strony za pośrednictwem wyszukiwarek stworzona została usługa pozycjonowania, zwana również SEO. Przez to pojęcie rozumie się szereg czynności prowadzonych w obrębie strony internetowej, jej treści, poprawności językowej czy poza jej obszarem, których efektem ma być osiągnięcie wysokich wyników w wyszukiwarce internetowej. W praktyce polega to na stworzeniu atrakcyjnej dla robotów wyszukiwarki witrynie, która będzie dzięki temu chętniej przez nią promowana.

Działania SEO prowadzone w obrębie stron internetowych nie dają maksymalnych rezultatów od razu po ich wprowadzeniu, poza zauważalnym od razu poprawieniem i odświeżeniem jakości treści. Aby zdobyć wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania potrzeba czasu. Jak wiele i od czego jest to zależne? Podpowiadamy.

Co wpływa na SEO?

Na atrakcyjność strony dla wyszukiwarek wpływa wiele czynników, takich jak chociażby jej konstrukcja, to jak długo działa, content marketing, ruch na witrynie czy konkurencja. Działania specjalistów z tej branży opierają się na znalezieniu mocnych stron witryny i ich dopracowaniu do perfekcji tak, aby wyróżnić się na tle konstrukcji z tej samej branży. Odpowiednio dobrane frazy kluczowe czy nazwa domeny to jedne z podstaw do uzyskania zadowalających wyników, nie bez znaczenia jest także lokalizacja firmy czy branża, w której działa.

Po jakim czasie można spodziewać się efektów pozycjonowania?

To zależy od bardzo wielu czynników. Wśród podstawowych wyróżnić można zasięg, na który firma się targetuje – zdecydowanie szybsze rezultaty osiągnąć można w przypadku lokalnych przedsiębiorstw niż tych, które planują dotrzeć ze swoją ofertą globalnie. Nie bez znaczenia pozostaje również liczba konkurentów w danej branży.

SEO to inwestycja, która przynosi rezultaty po czasie. Pierwszych efektów spodziewać się można po kilku tygodniach, w przeciągu kilku miesięcy powinny być już one satysfakcjonujące, jednak wzrastać mogą nawet do roku. Po tym czasie dobrym pomysłem byłoby ponowne zlecenie pozycjonowania, ponieważ algorytmy wyszukiwarek często się zmieniają.

———   Dzielimy się naszą wiedzą
Zobacz również