Aby znaleźć interesującą nas informację, usługę czy przedmiot w internecie często wpisujemy określoną frazę w wyszukiwarkę internetową. Najczęściej decydujemy się, aby kliknąć w link wyświetlający się w górnych pozycjach pierwszej strony wyszukiwań, dlatego dla każdego przedsiębiorcy ważne jest, aby jego strona znalazła się wśród nich.

Wpływ fraz kluczowych na pozycjonowanie

Pozycjonowanie, zwane również SEO, obejmuje szereg czynności mających na celu zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarkach internetowych. Jednym z jego ważniejszych elementów jest dobieranie fraz kluczowych, czyli słów wpisywanych przez użytkownika przeglądarki podczas poszukiwania określonej treści. Dobrze dobrane słowa kluczowe wpływają na lepszą pozycję w organicznych wynikach, dzięki czemu zwiększają widoczność danej strony w wyszukiwarkach.

Wśród cech słów kluczowych wyróżnić można ich popularność czyli to, jak często dana fraza wyszukiwana jest przez użytkowników w określonym czasie. Nie bez znaczenia pozostaje także konkurencyjność danej frazy czy jej sezonowość. Specjaliści z branży e-commerce dobierają najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe, co w połączeniu z prawidłowo technicznie zbudowaną stroną i jej ciekawą treścią zapewnia założone rezultaty.

Jak dobrać słowa kluczowe?

Użyte w treści strony internetowej frazy kluczowe powinny łączyć się z branżą, w której działa przedsiębiorca. Ważne jest, aby skupić się zarówno na tych najpopularniejszych, które wyszukiwane będą najczęściej, jak i znaleźć te mniej oczywiste zestawienia słów. Nie bez znaczenia dla działań SEO pozostaje również obszar działania przedsiębiorstwa, inaczej tworzy się słowa kluczowe w przypadku lokalnych firm, a w inny sposób dobiera się je w sytuacji działania globalnego.

Szczególną grupą fraz kluczowych są te zwane long tail, czyli frazy na długi ogon. Składają się zwykle z minimum 3 słów, dzięki czemu są one mniej konkurencyjne i dużo prościej na ich podstawie wypozycjonować stronę. Warte uwagi są również przez swoją konkretność, zawierają dokładniejszą informację, dzięki czemu z ich pomocą dotrzeć można do klienta poszukującego dokładnie tego, co oferujemy.

———   Dzielimy się naszą wiedzą
Zobacz również