3m przybliżony czas czytania
Media społecznościowe to platformy pozwalające na utrzymywanie relacji i kontaktu między użytkownikami, jednak coraz częściej portale, takie jak Facebook czy Instagram używane są do komunikacji firm z potencjalnymi klientami. Aby promocja w social mediach była skuteczna, warto zadbać o jakość treści udostępnianych za ich pośrednictwem. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, aby materiały reklamowe w Internecie były atrakcyjne dla użytkowników.
Przeglądając sieć dociera do nas masa obrazów i treści, dlatego nauczyliśmy się skupiać uwagę wyłącznie na tym, co jest dla nas interesujące. Coraz częściej czytamy nagłówki artykułów pomijając ich treść, z kolei jeśli jakaś strona ładuje się za długo lub jest dla nas nieatrakcyjna wizualnie – wyłączamy ją. Sprawa wygląda identycznie w przypadku postów i reklam na mediach społecznościowych.
Dlatego, że dzisiejszy Internet dostarcza użytkownikom niezliczonej ilości bodźców z każdej strony, uzyskanie i utrzymanie uwagi użytkownika sieci jest niezwykle trudne, a co za tym idzie pożądane. Przeglądając media społecznościowe dociera do nas masa zdjęć, grafik czy nagrań wideo, z których tylko niewielka część przykuwa nasze spojrzenie na dłużej. Z tego powodu stworzenie treści atrakcyjnej dla odbiorcy zdaje się być kluczem do skutecznej reklamy w social mediach.
Aby Twój post przykuł uwagę i wyróżniał się na tle tych od znajomych czy innych firm, musisz zaproponować treść atrakcyjniejszą dla użytkownika. Z tego powodu zarówno aspekt wizualny, jak i konsekwencja w komunikacji, czy chwytliwa treść jest niezwykle istotna dla skutecznej reklamy w mediach społecznościowych.
Stworzenie ciekawej grafiki, wideo z atrakcyjnym przekazem czy angażującego postu jest nie lada wyzwaniem, dlatego dobrym pomysłem może okazać się zatrudnienie w tym celu specjalistów, którzy pomogą nam określić, jak powinna wyglądać komunikacja z odbiorcami naszych treści. Wysokiej jakości agencja socialowa posiada doświadczenie oraz dysponuje wiedzą, która pomoże nam osiągnąć zamierzone cele.
Pamiętajmy, że jeśli próbujemy mówić do każdego tak naprawdę nikt nas nie słucha, dlatego niezwykle istotne jest targetowanie grupy odbiorców. Zupełnie inne osoby, o innych cechach będą zainteresowane zakupem akcesoriów dla dzieci, a do kompletnie innej grupy będzie chciała trafić firma oferująca ubrania dla młodzieży. Ważne jest, aby dostosować swój przekaz do swoich odbiorców, ich potrzeb i oczekiwań.
Tworząc swoją markę w mediach społecznościowych warto również być szczerym i otwartym, a także jasno komunikować swoje wartości. Pamiętajmy, że stworzenie społeczności oraz więzi z odbiorcami sprawi, że będą oni nas darzyć zaufaniem, a co za tym idzie dużo chętniej skorzystają z naszych usług.