Media społecznościowe to platformy pozwalające na utrzymywanie relacji i kontaktu między użytkownikami, jednak coraz częściej portale, takie jak Facebook czy Instagram używane są do komunikacji firm z potencjalnymi klientami. Aby promocja w social mediach była skuteczna, warto zadbać o jakość treści udostępnianych za ich pośrednictwem. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, aby materiały reklamowe w Internecie były atrakcyjne dla użytkowników.

W Internecie otacza nas masa treści, przez co zwracamy uwagę tylko na te najciekawsze

Przeglądając sieć dociera do nas masa obrazów i treści, dlatego nauczyliśmy się skupiać uwagę wyłącznie na tym, co jest dla nas interesujące. Coraz częściej czytamy nagłówki artykułów pomijając ich treść, z kolei jeśli jakaś strona ładuje się za długo lub jest dla nas nieatrakcyjna wizualnie – wyłączamy ją. Sprawa wygląda identycznie w przypadku postów i reklam na mediach społecznościowych.

Dlatego, że dzisiejszy Internet dostarcza użytkownikom niezliczonej ilości bodźców z każdej strony, uzyskanie i utrzymanie uwagi użytkownika sieci jest niezwykle trudne, a co za tym idzie pożądane. Przeglądając media społecznościowe dociera do nas masa zdjęć, grafik czy nagrań wideo, z których tylko niewielka część przykuwa nasze spojrzenie na dłużej. Z tego powodu stworzenie treści atrakcyjnej dla odbiorcy zdaje się być kluczem do skutecznej reklamy w social mediach.

Musisz się czymś wyróżnić!

Aby Twój post przykuł uwagę i wyróżniał się na tle tych od  znajomych czy innych firm, musisz zaproponować treść atrakcyjniejszą dla użytkownika. Z tego powodu zarówno aspekt wizualny, jak i konsekwencja w komunikacji, czy chwytliwa treść jest niezwykle istotna dla skutecznej reklamy w mediach społecznościowych. 

Stworzenie ciekawej grafiki, wideo z atrakcyjnym przekazem czy angażującego postu jest nie lada wyzwaniem, dlatego dobrym pomysłem może okazać się zatrudnienie w tym celu specjalistów, którzy pomogą nam określić, jak powinna wyglądać komunikacja z odbiorcami naszych treści. Wysokiej jakości agencja socialowa posiada doświadczenie oraz dysponuje wiedzą, która pomoże nam osiągnąć zamierzone cele.

Określ swoją grupę docelową i kieruj do niej komunikaty

Pamiętajmy, że jeśli próbujemy mówić do każdego tak naprawdę nikt nas nie słucha, dlatego niezwykle istotne jest targetowanie grupy odbiorców. Zupełnie inne osoby, o innych cechach będą zainteresowane zakupem akcesoriów dla dzieci, a do kompletnie innej grupy będzie chciała trafić firma oferująca ubrania dla młodzieży. Ważne jest, aby dostosować swój przekaz do swoich odbiorców, ich potrzeb i oczekiwań. 

Tworząc swoją markę w mediach społecznościowych warto również być szczerym i otwartym, a także jasno komunikować swoje wartości. Pamiętajmy, że stworzenie społeczności oraz więzi z odbiorcami sprawi, że będą oni nas darzyć zaufaniem, a co za tym idzie dużo chętniej skorzystają z naszych usług.

———   Dzielimy się naszą wiedzą
Zobacz również