Odpowiednie zakodowanie kluczowych informacji jest jedną z istotnych kwestii dla sprawnej komunikacji między twórcą strony internetowej a wyszukiwarką Google. Wśród wielu jej komponentów wyróżnić można znaczniki meta, które są podstawowym nośnikiem informacji dotyczących danej witryny. Podpowiadamy, czym tak właściwie są znaczniki meta HTML oraz jak wpływają na pozycję witryny w organicznych wynikach wyszukiwarki.

Czym są znaczniki meta HTML?

Meta to znaczniki znajdujące się w nagłówku strony internetowej, wykonane przy pomocy języka służącego do tworzenia witryn, czyli HTML. Elementy te służą do określania i przekazywania ważnych dla wyszukiwarki metadanych, które najczęściej ukryte są przed użytkownikami strony internetowej. Obsługa tych znaczników odbywa się z wykorzystaniem specjalnie do tego przeznaczonych narzędzi, które ułatwiają ich umieszczenie w odpowiedniej sekcji. 

Wyróżnić można kilka rodzajów znaczników meta. Wśród nich najważniejszy zdaje się być meta title, czyli tytuł strony. Tag ten wpływa na nazwę strony wyświetlaną w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki. Dzięki niemu możliwe jest określenie tematyki strony lub podstrony, a także zwrócenie uwagi potencjalnego odbiorcy prezentowanych treści. Meta description to opis strony, który wyświetlany jest pod tytułem. Najczęściej nie występuje on w treści samej strony, jednak powinien opisywać to, co można na niej znaleźć. Frazy kluczowe, inaczej meta keywords to z kolei znacznik pomagający zwiększyć widoczność związaną z określonymi frazami kluczowymi. Na ich podstawie określana jest tematyka strony oraz jej zawartość.

Wpływ znaczników meta na SEO

Kilka lat temu treść elementów meta i użyte w niej znaczniki miały kolosalny wpływ na pozycjonowanie, jednak ich nadużywanie przez użytkowników sprawiło, że aktualnie nie są one jednym z podstawowym czynników mających wpływ na pozycję w wyszukiwarce. Nie oznacza to jednak, że treść tytułów, opisów i fraz kluczowych można zignorować. Ich właściwa konfiguracja i chwytliwość treści pozwala przykuć uwagę potencjalnych klientów, co może znacznie wpłynąć na liczbę odwiedzin na stronie. Z tego powodu warto zwrócić na ich dobór dużą uwagę.

———   Dzielimy się naszą wiedzą
Zobacz również