Podczas działań SEO jednym z ważniejszych aspektów jest dobranie odpowiednich fraz kluczowych. To dzięki nim osoba zainteresowana tym, co oferujemy będzie mogła trafić na naszą ofertę. Wśród metod pozycjonowania wyróżnić można te na krótki lub na długi ogon. Podpowiadamy, jakie korzyści płyną z obu tych opcji, oraz która z nich sprawdzi się lepiej w określonej branży.

Long tail i short tail – co to znaczy?

Wśród wpisywanych w wyszukiwarki internetowe fraz wyróżnić możemy dwie podstawowe grupy. Pierwsze z nich, frazy short tail czyli te na krótki ogon to te składające się z maksymalnie trzech słów. Przez to, jak krótkie są, rzadko bywają precyzyjne i najczęściej sprowadzają się do ogólników. Jako przykłady short tail podać można frazy „fryzjer Warszawa”, „niebieska sukienka” lub „czarna szafa”.

Z kolei frazy long tail, tłumaczone jako te na długi ogon cechują się większą precyzyjnością. W ich skład wchodzą minimum trzy słowa. Przez niską konkurencyjność cechują się zdecydowanie wyższą skutecznością, jednak wymagają dokładniejszego niż w przypadku short tail określenia przez poszukującego swoich potrzeb. Aby zobrazować ten rodzaj fraz wymienić można przykłady, takie jak „damski fryzjer ślubny Warszawa”, „niebieska sukienka na ramiączkach do kolan” czy „duża czarna dwudrzwiowa szafa z półkami”.

Jakie zalety niesie za sobą pozycjonowanie na długie frazy?

Im krótsza jest określona fraza wpisywana w wyszukiwarkę, tym częściej jest ona wyszukiwana przez użytkowników, a co za tym idzie więcej właścicieli stron chciałoby pozycjonować się właśnie na nią. To między innymi konkurencyjność sprawia, że pozycjonowanie na long tail przynieść może lepsze rezultaty przy niższych nakładach finansowych na SEO, a także w trudnych branżach.

Konkretniejsze zapytania potrafią przynosić większe korzyści, wynika to również z faktu, że trafia do nas potencjalny klient szukający dokładnie tego, co oferujemy. Long tail gwarantuje także wyższą konwersję. Długie frazy najczęściej oznaczają sprecyzowane intencje zakupowe, co za tym idzie istnieje większe prawdopodobieństwo że osoba, która trafi na daną stronę, dokona zakupu.

Przed dokonaniem ostatecznej decyzji warto przeanalizować daną branżę oraz strategię działania. Pozycjonowanie na long tail to rozwiązanie dla tych, którzy targetują się na dokładnie sprecyzowaną grupę odbiorców, która może być mniej liczna, niż w przypadku SEO na short tail, jednak chętniej podejmie działanie i jest świadoma swoich potrzeb.

———   Dzielimy się naszą wiedzą
Zobacz również