Na etapie pozycjonowania witryny często poruszany jest aspekt związany ze zmianą strony internetowej na nowszą, posiadającą bardziej rozbudowany panel sterowania i większą funkcjonalność. Należy zatem zadać sobie pytanie dotyczące tego, czy rozpoczęcie działań związanych z pozycjonowaniem zawsze wymaga zmiany strony internetowej na nowszą. W tym artykule postaramy się na nie odpowiedzieć.

Czy pozycjonowanie zawsze wiąże się ze zmianą strony www?

Temat zmiany strony internetowej jest często jedną z pierwszych kwestii poruszanych na etapie planowania strategii SEO. Najczęściej zdarza się to w przypadku witryn tworzonych przed wieloma laty, opierających się na kodzie HTML bez dostępu do prostego i intuicyjnego panelu sterowania lub w sytuacji, gdy posiada on niewystarczającą funkcjonalność. Technologie, w szczególności te z branży IT rozwijają się w szybkim tempie, dlatego często rozwiązania, które kilka lat temu były nowoczesne, teraz mogą wydawać się przestarzałe. Tyczy się to zarówno warstwy wizualnej, jak i funkcjonalnej.

Mimo to skuteczne pozycjonowanie w większości przypadków nie musi wiązać się bezpośrednio z koniecznością zmiany strony internetowej. Często zdarza się także, że witryny kodowane za pomocą PHP i HTML zdają się być przydatne do przeprowadzenia działań z zakresu zwiększania widoczności witryny. W przypadku systemów CMS znaczna większość stworzona została w sposób kompatybilny z działaniami z zakresu pozycjonowania, co daje dodatkowe szanse na podniesienie organicznej pozycji w wynikach wyszukiwania.

W jakich sytuacjach trzeba zmienić stronę www?

Pomimo wielu możliwości związanych z dostosowaniem stron pod wymagania wyszukiwarki zdarzają się przypadki, kiedy nie jest to możliwe. Wśród takich sytuacji wymienić można strony stworzone w oparciu o przestarzałe technologie, które nie są aktualizowane do obecnych wymogów. Witryny tego typu pozbawione są responsywności, w związku z tym nie można ich w sposób prawidłowy wyświetlać na smartfonach czy tabletach.

Wdrożenie nowej strony www pod innym adresem to długotrwały proces, który wiąże się z koniecznością przygotowania przekierowań szczególnie wtedy, kiedy posiada ona już oddane grono odbiorców. Z tego powodu tworząc taką witrynę warto postawić na nowoczesne systemy CMS, które nie przedawnią się po upływie kilku lat, a będą uaktualniane przez producentów do najnowszych wymagań.


Poszukujesz agencji marketingu online, która zajmie się budową nowej strony i jej pozycjonowaniem? Sprawdź nas!


 

———   Dzielimy się naszą wiedzą
Zobacz również