Budowanie wizerunku firmy w mediach społecznościowych to długi proces. Nasze działania mają długofalowy wpływ na to, jak jesteśmy postrzegani przez potencjalnych klientów, dlatego dobrym pomysłem może okazać się opieranie się nie tylko na własnych przekonaniach i domysłach, ale również korzystanie z narzędzi, które pomagają w zbieraniu i analizie opinii.

Social media monitoring – co to jest i dlaczego jest ważny?

Social media monitoring to nic innego, jak analiza dotycząca popularności i odbioru treści umieszczanych na kanałach do komunikacji społecznościowej. Z jego pomocą możemy poznać realny zasięg naszych postów oraz grupę odbiorców, do których trafiamy. Aby uzyskać konkretne informacje na temat tego, jak nasze działania wpływają na budowaną przez nas w mediach społecznościowych markę, warto skorzystać z przeznaczonych do tego narzędzi. Dzięki nim możliwe jest zgromadzenie w jednym miejscu informacji z wszystkich prowadzonych przez firmę kont na portalach społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook, YouTube i Twitter

Semrush, czyli cały pakiet narzędzi do monitoringu

Jeśli chcesz za pomocą jednego narzędzia monitorować nie tylko social media, ale także wszystko, co związane z SEO, Semrush to rozwiązanie dla Ciebie. Oferuje ono szeroki zakres usług, od wskaźników dotyczących liczby i kosztów kliknięć, danych z wyszukiwarki Google po całościową demografię odbiorcy. Obejmuje zarówno organiczne, jak i płatne działania związane z marketingiem internetowym. Semrush dostarcza darmową opcję, jednak do bardziej zaawansowanych narzędzi dostęp jest płatny w opcji subskrypcji. 

Brand24 pomaga kontrolować reputację w sieci

To jedno z najpopularniejszych w Polsce narzędzi do social media monitoringu pozwala na natychmiastową reakcję na opinie na temat firmy nie tylko na jej oficjalnych kanałach, ale również tych wystawianych w serwisach informacyjnych, na blogach czy forach. Dzięki temu użytkownik ma pełną kontrolę nad reputacją brandu i może natychmiast reagować, ma również wgląd w analizę kontekstu dyskusji czy sentymentu. Brand24 przechowuje dane z trzech lat, na podstawie których tworzy raporty. Narzędzie to możliwe jest do sprawdzenia w dwutygodniowym okresie próbnym, a następnie użytkownik może zdecydować się na pakiet o zakresie dostosowanym do swoich potrzeb.

Podsumowanie

Monitorując opinie i działania odbiorców udostępnianych przez firmę treści w social mediach, możemy w czasie rzeczywistym reagować na sytuację, zmieniać to co powinno zostać zmienione i wzmagać działania przynoszące korzystne rezultaty. Narzędzia w tym pomagające mogą być niezwykle przydatne w rozbudowywaniu firmy.

———   Dzielimy się naszą wiedzą
Zobacz również