Google postanowiło zwiększyć bezpieczeństwo w zarządzaniu wizytówką. Do tej pory zweryfikować konto można było za pomocą kartki pocztowej, wiadomości sms lub telefonicznej, a także za pomocą e-mail. Dowiedz się, jakie są nowe sposoby weryfikacji.

 

Nagrywanie filmu z lokalizacji Twojej firmy

 

 

 

 

To nowość, którą Google wprowadził w celu potwierdzenia danych o swojej firmie. Na czym polega? Z pewnością od właściciela wizytówki wymaga dodatkowych czynności, już nie tylko podania kodu z wiadomości SMS lub kartki przesłanej pocztą.


 

Do tej weryfikacji należy wcześniej się przygotować. Na filmie muszą znajdować się konkretne elementy:

 

  • Aktualna lokalizacja firmy. Na filmie należy pokazać znaki charakterystyczne, tj. nazwę ulicy, nazwę firmy na budynku, a nawet obszar wokół.

 

  • Kolejnym etapem jest przejście do wnętrza firmy i przedstawienie biura, półek sklepowych, czy magazynowych. Może na filmie również znaleźć się sprzęt z logo, materiały marketingowe i inne narzędzia identyfikacyjne.

 

  • Ostatnim elementem jest dowód zarządzania. Musisz pokazać, że masz prawa do reprezentowania swojej firmy. Wejdź do części dla personelu lub pokaż jak korzystasz z wyposażenia firmy, otwierasz drzwi kluczem do biura itp.

 

Wszystkie te elementy musisz zarejestrować na jednym nagraniu tzw. “na żywo”. Zatrzymaj nagrywanie i prześlij film do weryfikacji. Sprawdzanie filmu może potrwać nawet do 5 dni roboczych.

 

Nie wiesz, jak przeprowadzić weryfikację z nagraniem filmu? Napisz do nas!

 

Rozmowa wideo na żywo z zespołem pomocy

 

To także opcja, która pojawiła się w Google My Business. Polega na połączeniu się poprzez czat z zespołem pomocy w celu weryfikacji tożsamości oraz potwierdzenia działania firmy. 

 

Jak przygotować się do połączenia? Na początek sprawdź, czy urządzenie mobilne może łączyć się w rozmowie wideo na żywo. 

 

Przedstawiciel zespołu pomocy Google może poprosić Cię potwierdzenie prawa własności. Pokaż, że znajdujesz się w lokalizacji swojej firmy, a także przedstaw okolicę wokół. Przejdź do wnętrza firmy i zaprezentuj znaki identyfikacyjne. Daj także dowód zarządzania, podobnie jak w przypadku nagrywania wideo.

 


 

SMS, Połączenie, Kartka pocztowa i e-mail

 

Pozostałe metody, to tradycyjnie kartka pocztowa, która może przypominać ulotkę. Na niej znajduje się kod weryfikacyjny, który musisz przepisać podczas weryfikacji firmy. 

 

Metoda z zastosowaniem numeru telefonu polega na wykonaniu połączenia przez automat Google, który podaje numer weryfikacyjny lub przesyła wiadomość SMS. Pamiętaj, że nie możesz podać dowolnego numeru telefonu, Google pobiera go automatycznie z Twojej wizytówki. Nie zalecamy dodawać infolinii, która wymaga wyboru odpowiedniego połączenia. Rzadziej wysyłany jest także e-mail z kodem weryfikacyjnym.

———   Dzielimy się naszą wiedzą
Zobacz również
Zapytaj o pomoc w prowadzeniu Wizytówki Google Moja Firma