Strona internetowa może istnieć bez bloga… jednak czy ma to sens? Tworzenie wartościowych i ciekawych treści daje duże możliwości reklamowe. Artykuły na blogu, oczywiście odpowiednio dopracowane, mogą zwiększać ruch na stronie, sprzedaż, a także pozytywnie wpływać na komunikację z klientem. Poznaj więcej zalet prowadzenia bloga firmowego!

Stajesz się specjalistą

Zacznijmy od tego, że publikując treści dotyczące Twojej branży, możesz pokazać klientom, że jesteś prawdziwym ekspertem! Budzi to zaufanie do oferty, a klient chętniej wybierze produkt lub usługę, wiedząc, że oferuje ją osoba zaangażowana, profesjonalna i z pasją. Tutaj sprawdzą się poradniki, które możesz tworzyć. Z takich treści korzystać będą nie tylko laicy, ale również inne osoby, które być może o danej branży wiedzą już prawie wszystko… a jednak dowiedzą się więcej! Co ciekawe, im trudniejsza dziedzina, tym łatwiejsze jest stworzenie wartościowego poradnika

Blog to serce contentu

To nieograniczone miejsce reklamowe, w którym możesz stworzyć dowolne treści dotyczące działalności firmy. Content może mieć przeróżną formę, jako: poradniki, słowniki, rankingi, trendy, przepisy, lookbooki, a także wiele więcej. Forma jest dowolna — ważne by dobrze się czytało! 

Treści powinny być przede wszystkim przyjemne dla czytelników. Oczywiście dużą rolę odgrywa tutaj także SEO, jednak wygenerowanie ruchu na stronie zależy tylko od tego, czy zainteresujemy odbiorców. 

To jednak nie tylko tworzenie samych treści. Blog jest często fundamentem do tworzenia innych działań marketingowych w internecie, a m.in. postów mediach społecznościowych, ebooków, szkoleń czy webinarów.

Generowanie ruchu

Każdemu zależy przede wszystkim na sprzedaży. Jednak planując działania w sieci, trzeba mieć na uwadze cały lejek sprzedażowy, a więc musisz docierać także do tych osób, które dopiero szukają wiedzy. Z czasem takie działania pozwolą przekonwertować tych odbiorców na klientów. Jest to z pewnością strategia długofalowa, która doskonale wpływa na ruch na stronie

Nie spodziewaj się efektów natychmiastowych — klienci zaraz po przeczytaniu Twojego artykułu nie przejdą do koszyka. Jednak kiedy skorzystają z poradnika, będą pozytywnie kojarzyć, a nawet zapamiętają Twoją stronę. Gdy tylko najdzie potrzeba, powrócą, aby dokonać zakupu. 

Klienci, czytając Twoje artykuły, pozostawiają także po sobie ślad. Blog to miejsce, gdzie dla ciasteczek, a więc śladów urządzeń, które wyświetlają treści. Możesz wówczas wdrożyć efektywne działania w social mediach i innych kanałach. Stosowanie takiej strategii wzbudza potrzeby zakupowe wśród odbiorców.

Wsparcie SEO

Algorytm Google to nadal nieodkryte narzędzie, jednak jedno jest pewne… Google lubi treści! Strony, które regularnie oraz często tworzą nowe i unikalne treści są bardziej wartościowe. W przypadku sklepów internetowych może być to utrudnione, bo miejsce na treści jest ograniczone. Rozwiązaniem właśnie w tym przypadku jest blog. Tam wpisy wspierają pozycjonowanie sklepów internetowych na wielu płaszczyznach. Jakich? 

  • wartościowa treść,
  • wydłużenie wizyt na stronie,
  • więcej fraz typu long tail,
  • nasycenie strony frazami,
  • wspieranie konkretnych fraz.

Obszerne i dobrze przygotowane treści pozwolą uzyskiwać lepsze pozycje w Google. To przekłada się na większą liczbę odwiedzających stronę, a im więcej ruchu, tym większe zyski!

 

Czy strona www potrzebuje bloga?

Chyba znasz odpowiedź na to pytanie :) Jeśli chcesz zwiększyć zysk ze sprzedaży w Internecie, reklamować swoją firmę lub otrzymywać więcej zleceń — to TAK. Wszystko zależy także od branży i skali działania. Z pewnością blog nie jest definicją sukcesu marki, ale… znacznie pomaga go osiągać. Skąd to wiemy?

  • Firmy prowadzące blogi, otrzymują nawet do 97% więcej linków do stron.
  • 70% klientów dowiaduje się o firmie za pomocą artykułów — świadomość marki jest duża!
  • Blogi czyta aż 77% internautów.
  • Strona firmowa z blogiem może wygenerować nawet 55% więcej odwiedzin niż strona bez nich.

Blog firmowy to forma reklamy o dużym potencjale! Z pewnością to nie narzędzie krótkoterminowe, ale odpowiednio zarządzane może przynieść zwrot inwestycji. Co więcej… zauważ, że nakłady finansowe nie muszą być wcale duże, aby móc skutecznie promować się w Internecie!

Jeden artykuł może wygenerować ruch nawet kilku tysięcy osób. Osiągnięcie tego zależy wyłącznie od wykorzystania możliwości i konsekwencji osoby tworzacej wpisy.