Decyzja o tym, czy dana witryna internetowa będzie stworzona z myślą o urządzeniach stacjonarnych, mobilnych, a może do obu jednocześnie musi być podjęta już na etapie jej projektowania. Z tego powodu warto poznać różnice między stronami responsywnymi i mobilnymi tak, aby podjąć najlepszy z możliwych wyborów. 

Na czym polega projektowanie mobilne?

———  

Na czym polega projektowanie mobilne?

Mobilna strona internetowa lepiej dopasowuje się do potrzeb współczesnego użytkownika, który do przeglądania sieci częściej używa telefonu czy tabletu. Projektując witrynę w ten sposób stawiamy na interfejs upodobniony do aplikacji mobilnych, stosując znacznie mniej tekstu o większej czcionce, dużo plików multimedialnych, szybką prędkość pobierania danych czy krótkie formularze. Warto również zaznaczyć, że korzystanie z przeglądarek na telefonach umożliwia użytkownikowi korzystanie z wielu dodatkowych funkcji. Tego typu strony to świetne rozwiązanie dla stron o niewielkiej zawartości treści, jest również tańsze od tworzenia aplikacji na systemy operacyjne, a dzięki wysokiej funkcjonalności może dostarczać podobnych wrażeń użytkownikowi.
 

Responsywna strona internetowa i jej cechy

Tworząc stronę responsywną projektowanie rozpoczyna się od jej dopasowania do pulpitu, a następnie skalowania do wielkości ekranu urządzeń mobilnych tak, aby jej treść prezentowała się na nich w sposób prawidłowy. Tym samym zyskujemy stronę w pełni dostosowaną do komputerów, której układ i treść dodatkowo wpasowują się w potrzeby smartfonów.

 

Ten rodzaj projektowania przeznaczony jest w szczególności do użytkowników tradycyjnych komputerów, w tym głównie wśród firm proponujących usługi B2B, którym zależy na autorytatywnej i profesjonalnej witrynie bogatej w treść i niezbędne informacje. Tego typu witryny są również dopasowane pod potrzeby SEO. Wśród ich zalet wymienić można także dopasowanie do złożonych wezwań do działania czy dużych formularzy.

Który rodzaj strony wybrać?

Podczas wyboru między stroną mobilną a responsywną warto zadać sobie pytanie kim są użytkownicy naszej strony. To pozwoli nam bliżej określić, z jakich urządzeń będą oni korzystać. Jeśli chcemy stworzyć profesjonalną i wypełnioną treścią stronę i niskiej interaktywności, która będzie wyświetlać się zarówno na komputerach i laptopach, jak i na smartfonach, strona responsywna będzie świetnym wyborem.

 

Warto jednak zaznaczyć, że jeśli kierujemy swoją treść głównie do użytkowników smartfonów, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z możliwości, jakie zapewnia strona mobilna.