4m przybliżony czas czytania
Koniec 2022 roku zbliża się wielkimi krokami. To z pewnością czas podsumowań z działań w marketingu ogółem. Jednak to także dobra okazja, aby przyjrzeć się temu, co dopiero nadejdzie. 2023 dla SEO przyniesie wiele nowości. Google dalej będzie rozwijał swój algorytm w kierunku użyteczności dla swoich użytkowników. Jakie trendy w SEO czekają nas w 2023?
Google postawi na indeksowanie stron pod kątem mobilnym. Co to oznacza? Google sprawdzi Twoją witrynę pod względem wersji mobilnej, a nie jak było dotychczas - komputerowej. Dla twórców stron www to nowe wyzwanie. Już ponad 60% wyszukiwań odbywa się za pomocą urządzeń mobilnych, stąd dla tej wyszukiwarki istotne jest, aby użytkownicy mogli trafiać na dobrze zoptymalizowane strony.
Jeśli chcesz, aby Google indeksował Twoją stronę, sprawdź jak wygląda, jak szybko się ładuje i czy ma prostą nawigację na urządzeniach mobilnych!
O tym wspominaliśmy już przy okazji ubiegłorocznego artykułu Trendy w SEO 2022. Ten rodzaj wyszukiwania będzie się coraz dynamiczniej rozwijał, dlatego nie można go zlekceważyć. Badania wskazują, że do 2025 roku zapytań głosowych będzie nawet 72%!
Upewnij się, czy strona www jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwania fraz long tail. To właśnie słowa kluczowe na długi ogon są podawane podczas interakcji głosowej z urządzeniem. Ludzie zazwyczaj mówią pełnymi zdaniami, aby doprecyzować swoje wyszukiwanie.
Sprawdź swoją wizytówkę w Google Maps. Voice Search dotyczy zazwyczaj wyszukiwań lokalnych. Im lepiej zoptymalizowana wizytówka, tym łatwiej potencjalnemu odbiorcy, będzie Cię znaleźć.
To kolejny, zupełnie nowy trend w wyszukiwarce Google, mimo że udostępniony jest od 2017 roku. Google Lens umożliwia znalezienie odpowiedzi na zadane pytanie poprzez obraz. Zamiast podawania słów kluczowych można po prostu wykorzystać zdjęcie zapisane w telefonie.
Zweryfikuj, czy na Twojej stronie dodane są wysokiej jakości obrazy oraz filmy. Dołącz także podpisy i opisy do materiałów wizualnych, aby wyszukiwarka mogła łatwo je odnaleźć.
To krótkie zapytania wraz z odpowiedziami, które Google podsuwa podczas u góry strony wyników wyszukiwania. Pozwalają użytkownikom na łatwe i szybkie znalezienie odpowiedzi na ich pytania na określony w poszukiwaniu temat.
Jak sprawić, aby strona znalazła się w podobnych pytaniach? Sprawdź, czy Twoje treści rozwiązują dany problem. Informacje powinny zawierać się w kilku zdaniach i być poprawnie skonstruowane. Skup się słowach kluczowych typu long tail.
To system sztucznej inteligencji, dzięki któremu Google jeszcze łatwiej rozumie zapytania użytkowników. Dopasowuje zapytania o podobnym znaczeniu, a później klasyfikuje wyniki na podstawie trafności. Ten system rozwija się bardzo prężnie, stąd coś, co przed laty było pewnikiem w SEO już niebawem może okazać się, że przestanie działać.
Oznaczenia to kod, który możesz wdrożyć na swojej stronie. Ułatwiają one zrozumienie treści, jej wyszukiwanie oraz sortowanie. Dzięki oznaczeniom możesz wyróżnić artykuły, produkty, recenzje i wiele innych. Oznaczniki generują dodatkowe kliknięcia oraz ruch organiczny na stronie.
AMP jest technologią, która pozwala na szybsze ładowanie strony. Obecnie jednym z najważniejszych elementów dla algorytmu jest czas ładowania strony. To, ile zajmie użytkownikowi przejście na stronę, poruszanie się po niej oraz przechodzenie pomiędzy jej sekcjami. AMP działa za pomocą wdrożonego kodu HTML dla strony. Poprawia wygodę użytkowania z urządzeń mobilnych. Dzięki temu rozwiązaniu poprawisz swoją pozycję w wyszukiwarce.
Google stawia na nowe technologie, ale też na różne opcje wyszukiwań. Ułatwia swoim użytkownikom poszukiwania, a także maksymalnie skraca ich czas. Jeśli chcesz, aby Twoja witryna osiągała wysokie pozycje w wyszukiwarce Google, musisz otworzyć się na ewolucje jakie wprowadza. Oto jedne z najważniejszych trendów SEO na 2023 rok. Pamiętaj, że coś, co być może jeszcze dziś działa, jutro może okazać się bezużyteczne!