Wizytówka w Google Moja Firma to jeden z kanałów, na którym należy prowadzić działania z zakresu marketingu internetowego. Od pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania zależeć będzie to, czy jesteś o krok przed, czy za konkurencją. Jak zoptymalizować wizytówkę w Google Maps, aby skutecznie poprawić jej pozycję?


Czym jest wizytówka w Google Maps?

 

Jest to wirtualna wizytówka Twojej firmy, zawierająca cenne z punktu widzenia klienta dane, takie jak adres, numer telefonu, godziny otwarcia czy link do strony internetowej. Wyświetla się ona zarówno w wyszukiwarce, jak i w Mapach Google. Użytkownicy poszukujący firmy, która świadczy usługi w danym zakresie, wpisują w wyszukiwarce nazwę tej usługi z dopiskiem miasta.

 

Zalety posiadania wizytówki w Google Maps

 

Posiadanie takiej wirtualnej wizytówki niesie za sobą wiele korzyści zarówno dla klientów, jak i dla Twojej firmy. Oto kilka przykładowych zalet:

 

  • klient może sprawdzić podstawowe informacje o twojej firmie, a co za tym idzie – w łatwy sposób jest w stanie się z Tobą skontaktować,

  • masz możliwość atrakcyjnego zaprezentowania swoich usług lub produktów,
  • poprawiasz pozycję swojego biznesu w lokalnych wynikach wyszukiwaniach, a więc docierasz do grona nowych odbiorców (co zaprocentuje w wynikach sprzedażowych), 
  • budujesz zaufanie i pozytywny wizerunek swojej marki, dzięki opiniom klientów.

 

Jak skutecznie poprawić pozycję firmy w Google Maps?

 

Pozycja Twojej firmy w lokalnych wyszukiwaniach zależeć będzie od tego, czy:

 

  1. na Twojej wizytówce zostały uzupełnione podstawowe informacje, takie jak: nazwa, adres, telefon, godziny pracy i obszar działalności firmy,
  2. wizytówka zawiera opis firmy, odpowiadający na potrzeby i zapytania klientów, a także produkty i usługi, jakie świadczysz. Warto również dodać cennik, który będzie miał wpływ na decyzje zakupowe klienta,
  3. na Twojej wizytówce nie może zabraknąć zdjęć – produktów, zespołu, wnętrza siedziby firmy. Twojej uwadze szczególnie polecamy nietuzinkowy sposób prezentacji obiektu, jakim jest wirtualny spacer. Z pewnością wyróżnisz się na tle konkurencji, która nie zadbała o promocję obiektu za pomocą zdjęć sferycznych. 
  4. opinie klientów to motor napędzający machinę budowania zaufania i renomy marki. Reaguj na każdą wystawioną recenzję i poproś swoich dotychczasowych klientów o wystawienie opinii na Twojej wizytówce w Google Maps.





Wypozycjonuj swoją wizytówkę 

 

Poprzednie punkty stanowiły podstawę i punkt wyjścia w kierunku wypozycjonowania wizytówki w Google Maps. Informacje, o których pisaliśmy powyżej, to absolutne minimum, o które powinieneś zadbać. Następnym krokiem jest uświadomienie sobie, że wizytówka nie może być pozostawiona sama sobie – należy o nią dbać, aktualizować zawarte w niej informacje, a także traktować ją jako jedną z form komunikacji z klientem. 

 

Wpisy. W Google Maps masz możliwość dzielenia się wartościowym contentem. Za pomocą zakładki wpisy możesz informować o nowościach, promocjach lub wydarzeniach, ale też publikować zajawki, które skłonią czytelnika do interakcji. Nie zapominaj o możliwości dodania przycisku call to action pod wpisem, np. Kup, Zamów online, Zadzwoń teraz



Bezpłatna witryna w Google Moja Firma. Dosłownie chwilę zajmie Ci uzupełnienie informacji, na podstawie których kreator stworzy bezpłatną witrynę. Jest to strona typu one-page, zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, prezentująca najważniejsze informacje na temat Twojej firmy, zaczerpnięte z wizytówki. UWAGA: prowadzenie działań SEO na tej witrynie jest niemożliwe.

Linkowanie do treści zamieszczanych na Twojej stronie www z poziomu wizytówki. Pisząc zajawkę w zakładce wpisy, warto podzielić się linkiem do wpisu blogowego, w którym wyczerpująco rozwiniesz temat tej krótkiej notki. Linki na zewnętrznych witrynach poprawią widoczność wizytówki w organicznych wynikach wyszukiwania. Poza tym zbudujesz wiarygodność, udowadniając, że nie prowadzisz firmy widmo.

Pytania i odpowiedzi (Q&A). Klienci mogą zadawać pytania dotyczące Twojej firmy, których nie należy pozostawiać bez odpowiedzi. Sekcja Q&A to swoista baza wiedzy, z której mogą skorzystać konsumenci poszukujący konkretnych produktów lub usług. Dane w niej zawarte są przetwarzane przez algorytmy Google, które następnie sugerują użytkownikom takie wizytówki firm, które najlepiej odpowiadają ich zapytaniom i potrzebom.

Atrybuty Google Maps. Są to dodatkowe informacje, takie jak: możliwość płatności kartą, parking przed siedzibą firmy, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. 

———   Dzielimy się naszą wiedzą
Zobacz również
Zapytaj nas o pozycjonowanie lokalne