4m przybliżony czas czytania
Wizytówka w Google Moja Firma to jeden z kanałów, na którym należy prowadzić działania z zakresu marketingu internetowego. Od pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania zależeć będzie to, czy jesteś o krok przed, czy za konkurencją. Jak zoptymalizować wizytówkę w Google Maps, aby skutecznie poprawić jej pozycję?
Jest to wirtualna wizytówka Twojej firmy, zawierająca cenne z punktu widzenia klienta dane, takie jak adres, numer telefonu, godziny otwarcia czy link do strony internetowej. Wyświetla się ona zarówno w wyszukiwarce, jak i w Mapach Google. Użytkownicy poszukujący firmy, która świadczy usługi w danym zakresie, wpisują w wyszukiwarce nazwę tej usługi z dopiskiem miasta.
Posiadanie takiej wirtualnej wizytówki niesie za sobą wiele korzyści zarówno dla klientów, jak i dla Twojej firmy. Oto kilka przykładowych zalet:
Pozycja Twojej firmy w lokalnych wyszukiwaniach zależeć będzie od tego, czy:
Poprzednie punkty stanowiły podstawę i punkt wyjścia w kierunku wypozycjonowania wizytówki w Google Maps. Informacje, o których pisaliśmy powyżej, to absolutne minimum, o które powinieneś zadbać. Następnym krokiem jest uświadomienie sobie, że wizytówka nie może być pozostawiona sama sobie – należy o nią dbać, aktualizować zawarte w niej informacje, a także traktować ją jako jedną z form komunikacji z klientem.
Wpisy. W Google Maps masz możliwość dzielenia się wartościowym contentem. Za pomocą zakładki wpisy możesz informować o nowościach, promocjach lub wydarzeniach, ale też publikować zajawki, które skłonią czytelnika do interakcji. Nie zapominaj o możliwości dodania przycisku call to action pod wpisem, np. Kup, Zamów online, Zadzwoń teraz.
Bezpłatna witryna w Google Moja Firma. Dosłownie chwilę zajmie Ci uzupełnienie informacji, na podstawie których kreator stworzy bezpłatną witrynę. Jest to strona typu one-page, zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, prezentująca najważniejsze informacje na temat Twojej firmy, zaczerpnięte z wizytówki. UWAGA: prowadzenie działań SEO na tej witrynie jest niemożliwe.
Linkowanie do treści zamieszczanych na Twojej stronie www z poziomu wizytówki. Pisząc zajawkę w zakładce wpisy, warto podzielić się linkiem do wpisu blogowego, w którym wyczerpująco rozwiniesz temat tej krótkiej notki. Linki na zewnętrznych witrynach poprawią widoczność wizytówki w organicznych wynikach wyszukiwania. Poza tym zbudujesz wiarygodność, udowadniając, że nie prowadzisz firmy widmo.
Pytania i odpowiedzi (Q&A). Klienci mogą zadawać pytania dotyczące Twojej firmy, których nie należy pozostawiać bez odpowiedzi. Sekcja Q&A to swoista baza wiedzy, z której mogą skorzystać konsumenci poszukujący konkretnych produktów lub usług. Dane w niej zawarte są przetwarzane przez algorytmy Google, które następnie sugerują użytkownikom takie wizytówki firm, które najlepiej odpowiadają ich zapytaniom i potrzebom.
Atrybuty Google Maps. Są to dodatkowe informacje, takie jak: możliwość płatności kartą, parking przed siedzibą firmy, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.