Pozyskiwanie linków zewnętrznych to jedna z metod SEO off-side, która wpływa na organiczną pozycję w wynikach wyszukiwania. Zastanówmy się jednak, na ile ich tematyka i powiązanie z pozycjonowaną stroną ma na nią wpływ. Dowiedz się, czy zgodność tematyczna jest czynnikiem rankingowym.

 

Treść czy popularność?

 

To, w jaki sposób działa sztuczna inteligencja wyszukiwarek internetowych nie jest wiedzą powszechną, dlatego planując działania SEO trzeba w dużej mierze opierać się na intuicji oraz doświadczeniu. Przypuszcza się, że algorytmy wyszukiwarki Google nie posiadają zdolności weryfikacji treści pod względem tematycznym. Ich zadaniem jest zatem jedynie ocena zgodności z treścią.

 

Pomóc w wartościowaniu treści może jej popularność, im częściej odwiedzana jest dana strona tym większe jest prawdopodobieństwo, że zawarte w niej informacje są wysoce wartościowe. Dokładne określenie tego, co dla algorytmów jest atrakcyjne sprawia jednak wciąż wiele problemów specjalistom z branży SEO.

 

Autorytet wyszukiwania

 

Specjaliści z Google’a wciąż udoskonalają mechanizmy wyszukiwania tak, aby były one jeszcze bardziej skuteczne i promowały najbardziej adekwatne do zapytania strony internetowe. Jeden z projektów uruchomionych w 2017 o nazwie „Owl” skupiał się na zwróceniu większej uwagi algorytmów na promowanie treści o wysokim poziomie autorytetu.

 

W tym samym roku powstał również „The Trust Project”, którego celem było wyeliminowanie promowania nieprawdziwych informacji przez wyszukiwarki, tym samym skupienie się na wyświetlaniu wyłącznie rzetelnych treści. Te oraz inne projekty pomogły w opracowaniu wskaźników pomagających w budowaniu zaufania dla twórców różnorodnych treści. Warto również wspomnieć, że częściej promowane są treści podpisane imieniem i nazwiskiem autora.

 

Tylko wartościowe linki się liczą

 

Pozyskiwanie linków zewnętrznych może w znaczny sposób wpłynąć na pozycję danej witryny w wynikach wyszukiwania. Podzielić je można na te naturalne umieszczane przez użytkowników witryn lub pozyskane poprzez zakup czy inny rodzaj zachęty do ich umieszczenia. Warto jednak pamiętać o tym, aby pozyskiwać wyłącznie wysokojakościowe linki, które nie będą uznane za treści typu spam lub pochodzące ze stron o niepewnym pochodzeniu.

 

W ten sposób możemy znacznie poprawić swoją pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania, a tym samym dotrzeć z naszą ofertą do jeszcze szerszego grona odbiorców. Aby pozyskiwanie linków było skuteczne, warto zlecić je specjalistom z tej branży, którzy dzięki swojemu doświadczeniu będą wiedzieli, jak przeprowadzić ten proces w zgodzie z algorytmami.

———   Dzielimy się naszą wiedzą
Zobacz również