4m przybliżony czas czytania
Mogłoby się wydawać, że branża chłodnicza i klimatyzacyjna to bardzo sezonowy rynek, który prężnie działa w okresie letnim. Nic bardziej mylnego! Oczywiście wówczas głównie użytkuje się tego typu elementy. Jednak ich serwisowanie, montaż, a w przypadku chłodnictwa dla przemysłu działania trwają przez cały rok. Stworzenie sklepu internetowego dla branży B2B, dość specyficznej i skomplikowanej? Podjęliśmy wyzwanie!
To prawdziwy prymus wśród chłodnictwa :) Firma PHU PRYMUS Zygmunt Grygorczuk zajmuje się sprzedażą hurtową produktów dla branży HVACR. Firma pisze o sobie:
„Prymus to czołowy dystrybutor chłodnictwa i klimatyzacji w Polsce – działamy nieprzerwanie od 1990 roku. Skrupulatnie dobrana kadra oraz zaangażowanie w rozwój sprawiły, że PRYMUS szybko znalazł się na szczycie firm w branży HVACR.
Oferta obejmuje wszystkie elementy składowe instalacji chłodniczych oraz systemów klimatyzacji. Nasz sklep kierowany jest zarówno do firm wykonawczych oraz handlowych, jak i do klientów indywidualnych. Stawiamy na szeroką dystrybucję asortymentu dla branży chłodniczej i klimatyzacyjnej. Nie świadczymy usług montażowo-serwisowych – zostawiamy to naszym Partnerom.”
Firma Prymus poszukiwała partnera, któremu powierzyłaby stworzenie dostosowanego do potrzeb, łatwego w nawigacji i profesjonalnego sklepu internetowego dla B2B. Musisz wiedzieć, że sklepy dla modelu B2B znacznie różnią się od tych tradycyjnych dla detalistów. O tym, jak stworzyć wydajny system B2B, przeczytasz więcej na naszym blogu. Zaproponowaliśmy stworzenie trzech stron internetowych:
Gdy prace zostały zakończone, firma Prymus zapytała o marketing internetowy — pozycjonować aż trzy strony www dla jednej marki? Oczywiście, że możemy, ale… o tym nieco później.
Nie lada wyzwaniem było stworzenie trzech zupełnie innych stron, którymi Klient będzie mógł łatwo zarządzać. O ile z wizytówką firmy nie było większych problemów, tak już stworzenie e-commerc’a dla B2B wymaga wielu godzin programistycznych. Pieczę nad Prymusem przejął Adam. On jest odpowiedzialny za całe to zamieszanie… oczywiście żartujemy. Stworzył naprawdę świetny system! W sklepach internetowych wdrożone zostały: integracja z Subiekt GT, integracja DPD, integracja Poczta Polska, płatności payU i kody promocyjne.
Moglibyśmy zaproponować pozycjonowanie wszystkich stworzonych stron www, jednak uznaliśmy, że lepiej skupić się na działaniach w obrębie sklepu internetowego dla branży chłodniczej. Dlaczego?
Działania rozpoczęliśmy od...spotkania w siedzibie Klienta. Przedstawiliśmy ofertę, omówiliśmy plan działania oraz zaproponowaliśmy optymalne rozwiązania.
W ramach pozycjonowania zadbaliśmy o przyjazny wygląd strony. Dodaliśmy dodatkowe pola treści, a także umieściliśmy link z przekierowaniem do firmowego Facebook’a.
Dla Prymusa tworzymy treści na bloga, które są wcześniej akceptowane przez klienta. Utworzyliśmy także bazę słów kluczowych dostosowanych do charakterystyki działalności firmy.
Zaktualizowaliśmy informacje w wizytówce Google Moja Firma. Rozpoczęliśmy publikację krótkich wpisów i stworzyliśmy witrynę internetową w obrębie Google. Uzupełniliśmy także zdjęcia, które mają kluczowy wpływ na zwiększenie wyświetleń w wyszukiwarce. Dzięki temu nastąpił wzrost wyświetleń samej wizytówki, ale też odwiedzin na stronie.
Zajęliśmy się także odświeżeniem wizerunku firmy na Facebooku. Zaprojektowaliśmy nowe grafiki, a także zaplanowaliśmy skuteczną komunikację. Prowadzimy aktywną moderację komentarzy i reakcji pod postami. Przygotowane wcześniej wpisy przesyłane są do akceptacji. Zauważyć można coraz większe zaangażowanie odbiorców wpisami. Pojawiają się polubienia i reakcje.
Dla każdej marki, oprócz bieżącej obsługi, przygotowujemy plan działania na najbliższe miesiące. Obserwujemy konkurencję, śledzimy trendy, a także staramy się przewidzieć, co akurat będzie się dobrze klikało :). Raport stworzony przez naszych specjalistów jest nie tylko efektami naszej pracy, które klient może zweryfikować. To ważne narzędzie dla nas, aby odpowiednio dostosowywać treści.
W Prymusie jeszcze trochę pracy przed nami! Planujemy przebudować widok strony głównej, by była jeszcze bardziej czytelna dla użytkowników. Poukładamy bloki i dodamy więcej treści. Chcemy wprowadzić także dział techniczny z artykułami dla specjalistów.
Dalej będziemy rozwijać media społecznościowe marki, bo mają duży potencjał! Skupimy się przede wszystkim na promowaniu pozytywnego wizerunku. Być może rozwiniemy też inne kanały? Czas pokaże!
Dla naszych programistów to także niemałe wyzwanie! Sklep jest nieustannie aktualizowany, aby zakupy były jeszcze łatwiejsze niż dotychczas. Rozwijamy system sprzedaży, a także obserwujemy zachowania użytkowników strony, aby dostosowywać elementy do intuicyjnej obsługi.