SEO, inaczej pozycjonowanie obejmuje szereg czynności, które mają na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w sieci. Aby liczba odwiedzin Twojej witryny wzrosła warto zainwestować w najwyższej jakości usługi pozycjonerskie. Ich koszt różni się w zależności od wielu czynników, na które składają się umiejętności firmy podejmującej się usług SEO, zakres prac czy poziom ich skomplikowania. Dowiedz się, jak najlepiej wycenić usługi związane z pozycjonowaniem.

Co składa się na pracę pozycjonera?

Pozycjonowanie to długotrwały proces, który obejmuje szereg czynności przeprowadzanych wewnątrz, jak i poza kodem źródłowym strony. Przed rozpoczęciem pracy profesjonalny pozycjoner powinien przeprowadzić audyt SEO, a na podstawie analizy zebranych danych ustalić mocne i słabe punkty strony oraz opracować plan działania. Kolejne kroki powinny obejmować takie aspekty, jak optymalizację techniczną strony związaną ze zwiększeniem szybkości jej ładowania, zadbaniem o bezpieczeństwo witryny i jej responsywność, a także usprawnienie skryptów oraz indeksacji. 

Warto postawić na doświadczonych specjalistów z branży SEO

Przed podjęciem decyzji dotyczącej współpracy z określoną agencją warto przeanalizować jej doświadczenie. Ma ono niezwykle duży wpływ na skuteczność pracy pozycjonera, który poza wiedzą powinien posiadać również umiejętności marketingowe. Wśród zadań pozycjonera wymienić można bowiem wyszukanie słów kluczowych z potencjałem, pozyskiwanie linków zewnętrznych czy też analizę zachowań internautów odwiedzających daną stronę i dostosowanie do tego strategii działania. Na tym jednak praca się nie kończy, ponieważ pozycjonowanie jest procesem. Sukces zapewnić może wyłącznie ciągły monitoring skuteczności wprowadzonych rozwiązań, ich modyfikacja i reagowanie na ich efekty.

Na co zwrócić uwagę podczas wyceny pracy SEO?

Aby prawidłowo wycenić pracę pozycjonera należy zastanowić się nad tym, jak wiele pracy musi on włożyć w wypromowanie danej strony. Na to wpływ ma między innymi rodzaj strony, jej obszerność pod względem ilości treści, tłumaczeń czy liczby podstron oraz rodzaj CMSa, na którym jest ona zbudowana. Nie bez znaczenia jest także zasięg pozycjonowania, oczywiście pozycjonowanie globalne będzie o wiele kosztowniejsze, niż to lokalne. Warto również przeanalizować konkurencję na rynku, której wielkość i jakość jest także dużym determinantem ceny.

Ile powinno kosztować pozycjonowanie?

Skoro już wiemy jak złożone jest SEO pewnie o wiele łatwiej zrozumieć, że jednoznaczna wycena pozycjonowania bez znajomości specyfikacji strony i jej mocnych szans może być praktycznie niemożliwa. Najczęściej jednak usługa ta może kosztować w granicach kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie. Pamiętajmy jednak, że wydatek ten zaliczyć możemy do kosztów związanych z marketingiem, którego efekty w przypadku pozycjonowania mogą być długofalowe.


Sprawdź, ile kosztuje pozycjonowanie w Mediart


 

 

———   Dzielimy się naszą wiedzą
Zobacz również