4m przybliżony czas czytania
Za "martwą" stronę www uznajemy taką witrynę, w której jej właściciel/administrator nie robił nic przez np. ostatnie kilka miesięcy.
Postaramy się wyjaśnić to w bardzo prosty sposób, tak żeby każdy mógł zrozumieć temat.
Przykładowo mamy stronę www, w której są działy: Strona główna, O nas, Oferta, Cennik, Kontakt. Robot wyszukiwarki wchodzi na naszą www, bada w niej ilość wenętrznych odnośników i jakość zamieszczonych treści. W tym przypadku strona www posiadałaby 5 możliwych kliknięć.
Robot wyszukiwarki po jakimś czasie (np. 3-4 tygodnie) wchodzi ponownie na naszą stronę www – bada jakość treści i ilość wewnętrznych odnośników – ponownie stwierdzając wartość 5. Taka sytuacja powtarza co jakiś czas. Robot wyszukiwarki skanuje też inne strony www, np. stronę naszej konkurencji. Wchodzi na ich www, bada jakość treści i ilość wewnętrznych linków. W pierwszym miesiącu znalazł np. 6, w drugim miesiącu 7, a w kolejnych zawsze o jeden więcej.
Dla wyszukiwarki strona naszej konkurencji staje się aktualnie bardziej wartościowa, przez co strona dostaje więcej profitów przy ocenie ogólnej, a tym samym na pozycjonowane frazy/hasła idzie wyżej od nas. Taka strona ma dużo większe szanse na wybicie się do pierwszych pozycji niż strona, która rozwojowo zatrzymała się jakiś czas temu.
Wyszukiwarki martwe strony www zaczynają traktować obojętnie lub nawet mogą je ignorować, dlatego bardzo ważne jest to aby strona www była aktualizowana (newsy, aktualności, poradniki, inspiracje, realizacje, nowinki techniczne itd.), a pomysłów na to może być mnóstwo (zapytaj nas, a znajdziemy pomysł dla Ciebie).
Dzisiaj 50% sukcesu w Pozycjonowaniu strony www należy do pozycjonera, drugie 50% to sukces dobrze zaprojektowanej strony www, aktualizowanej i !obfitej w unikatowe treści związane z tematyką pozycjonowanych słów kluczowych. Frazy, które pozycjonujemy nie tyle co mogą, ale muszą znaleźć się w zawartości tekstowej pozycjonowanej strony www.
Użytkownicy traktują Internet jak narzędzie informacji, nie chcąc jednocześnie wchodzić w żaden zobowiązujący kontakt. Gdy ktoś poszukuje usługi lub towaru, chce uzyskać maksymalnie dużo informacji najprościej jak się da i najszybciej jak się da. Klient poszukując firmy chce widzieć rzetelną informację i chce mieć pewność, że informacja ta jest aktualna.
WZORNICTWO! Jeszcze nie zdążył skupić się na informacji zawartej na stronie, nie nacisnął ani jednego odnośnika, lecz już powstał u niego ogólny obraz strony.
Strona powinna być aktualizowana tak często jak to możliwe. Jest wiele informacji jakie powinniśmy zamieszczać na firmowej stronie internetowej. Przyjrzyjmy się, o co pytają nas klienci, a pytają ponieważ nie znaleźli tej informacji na stronie i AKTUALIZUJMY!
Częste aktualizowanie strony internetowej, bądź jej brak, mają ogromny wpływ na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach internetowych.
Zapytaj firmę pozycjonerską jak wpłynąć zamieszczonymi informacjami na swoją pozycję w wyszukiwarce.
Tworzone strony internetowe wyposażone są w system zarządzania treścią (CMS) czyli możliwość aktualizowania samodzielnego strony po zalogowaniu do panelu administracyjnego.
Starsze strony www nie są wyposażone w taki system, a treści na www zostały raz wprowadzone po wykonaniu strony i od tamtej pory informacje na niej mniej lub bardziej się zdezaktualizowały. Co robić?
Udzielimy bezpłatnych konsultacji, jeżeli nie masz pomysłu na dostarczanie treści dla Twojej www
Podczas spotkania udowodnimy Tobie na przykładzie istniejących stron www, że to co wyżej przeczytałeś jest prawdą.