2m przybliżony czas czytania
Bezpieczeństwo uznawane jest za jeden z ważniejszych czynników rankingowych wyszukiwarek. Pozwala na korzystanie ze strony internetowych bez obawy o utratę wrażliwych danych. Jednym z popularniejszych certyfikatów bezpieczeństwa jest SSL. Dowiedz się, czym jest oraz jaki ma wpływ na SEO.
Certyfikat SSL to certyfikat cyfrowy, który potwierdza tożsamość witryny internetowej i zapewnia bezpieczne połączenie pomiędzy przeglądarką internetową użytkownika a serwerem internetowym witryny. Jest on wydawany przez zaufaną stronę trzecią, zwaną autorytetem certyfikacyjnym. Przeglądarki internetowe wyposażone są w moduły, których zadaniem jest zweryfikowanie, czy strona z którą łączy się użytkownik posiada aktualny i prawidłowy certyfikat SSL wydany przez upoważnioną do tego stronę. Jeśli certyfikat jest ważny i poprawny, przeglądarka nawiązuje bezpieczne połączenie z serwerem internetowym witryny, zabezpieczając komunikację między użytkownikiem a witryną za pomocą szyfrowania SSL.
Łącząc się z odpowiednio zabezpieczoną certyfikatem SSL stroną użytkownik może mieć pewność, że jego dane osobowe, takie jak hasła, adresy e-mail i informacje finansowe, są chronione przed nieautoryzowanym dostępem lub kradzieżą przez osoby trzecie. Certyfikat SSL jest szczególnie ważny w przypadku stron internetowych, które przetwarzają i przechowują wrażliwe dane użytkowników. Wśród takich witryn wymienić można między innymi bankowość internetową, portale społecznościowe, sklepy internetowe czy serwisy aukcyjne.
Nie da się ukryć, że bezpieczeństwo obok atrakcyjnej treści, responsywności czy strategii słów kluczowych jest jednym z ważniejszych czynników rankingowych dla algorytmów wyszukiwarek. Certyfikat SSL może mieć wpływ na pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych, takich jak Google. Użytkownik o zabezpieczeniu SSL dowiaduje się poprzez informację, że odwiedzając stronę korzysta z protokołu HTTPS. Jest to niezwykle ważne dla SEO, a strony internetowe z certyfikatem SSL mogą mieć lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania w porównaniu do stron, które nie korzystają z takiego zabezpieczenia.