Ruch organiczny czy kampanie płatne – co lepsze?
22 maja, 2025 | Autor: mediart pozycjonowanie
Ruch organiczny to termin, który jest ściśle powiązany z pozycjonowaniem stron internetowych. Oznacza on liczbę użytkowników, którzy w wynikach wyszukiwania klikają w linki niebędące reklamą. Ruch organiczny (inaczej naturalny) polega na tym, że to użytkownik samodzielnie wyszukuje te informacje, które najbardziej go interesują.
Ruch z płatnych wyników wyszukiwania to efekt płatnych kampanii, które zwiększają ruch na twojej stronie. Reklamy płatne są kierowane do konkretnej grupy docelowej o konkretnych zainteresowaniach, dlatego szybciej docierają do użytkowników, a tym samym, efekty są szybciej widoczne, niż w przypadku pozycjonowania.
Jeżeli zależy ci na szybkim wypromowaniu produktu bądź usługi, wybierz kampanie płatne. Jeśli jednak chcesz pozyskiwać ruch organiczny stopniowo, ale licząc na długotrwałe efekty – wybierz pozycjonowanie.
