Wyobrażasz sobie, że nie ma Internetu, a informacji musisz poszukiwać w encyklopediach, słownikach, atlasach lub książkach? Internet to ogromne udogodnienie, z którego korzysta 4,66 mld osób. Każdy z nich, informacji, aktualności i wiadomości poszukuje właśnie w wyszukiwarkach. Dlatego tworzenie wartościowego contentu na blogach jest tak istotne. Wpisy na stronie firmowej pozwalają pozyskać nowych klientów, ale też pomagają Ci stać się specjalistą w danej dziedzinie. Jak tworzyć ciekawe treści, które pozwolą zwiększyć ruch na stronie?

Jak napisać artykuł na bloga?

To wcale nie takie proste zadanie! Zacznij od znalezienia tematu, o którym chcesz napisać. Warto poruszać kwestie związane z Twoją branżą, w których jesteś specjalistą. Możesz dzięki temu stworzyć wartościowy content, którym zainteresują się Ci odbiorcy, którzy mogą być Twoimi potencjalnymi klientami. Dobre treści to te, które będą przydatne — czytelnicy zajrzą na Twojego bloga dla rozrywki, aby się czegoś nauczyć, dowiedzieć lub rozwiązać problem.

Masz już temat? Doskonale! Przygotuj narzędzia do tworzenia treści. Utwórz sobie notatnik lub dowolny dokument na Twoim komputerze. Dlaczego ważne jest pisanie poza systemem, w którym umieścisz artykuł? Przede wszystkim taki plik łatwo zapisać, wrócić do niego, jeśli jest niedokończony. Przerwa w dostępie do Internetu lub awaria systemu mogą usunąć cały przygotowany materiał!

Zacznij pisać! Jednak jeszcze chwila… Zapoznaj się z zasadami tworzenia treści na bloga. Zwróć uwagę na nagłówek, zacznij od historii, unikaj zbyt długich i złożonych zdań, dodaj ciekawe grafiki, stosuj śródtytuły, a także pamiętaj o odpowiedniej długości treści. Artykuły powinny być wysokiej jakości, bez błędów stylistycznych, gramatycznych i ortograficznych — ale o tym chyba nie musimy wspominać :)

Postaw na tytuł!

Nagłówek artykułu to najważniejszy element zarówno pod względem pozycjonowania strony www, jak i zainteresowania czytelnika. Jak powinien on wyglądać od strony SEO? Dobry nagłówek to taki, który zawiera słowa kluczowe dla danej treści i odpowiednią liczbę znaków. Z kolei dla odbiorcy musi być on ciekawy, skłaniający do zapoznania się z treścią i powinien świadczyć o przydatności tekstu. Warto więc zastosować jedną z technik tworzenia idealnego tytułu:

  1. Pytanie — Jak napisać artykuł na bloga?
  2. Zaprzeczenie — Już nigdy nie napiszesz nudnego artykułu na bloga!
  3. Zaskoczenie — Może nie jest to Twój najlepszy wpis, ale od teraz może nim być!
  4. Liczby — 7 technik, które pozwolą Ci stworzyć artykuł na bloga. 
  5. Clickbait — Nie uwierzysz, jak skutecznie można pozyskać klientów dzięki blogom!
  6. Specyfika — Proces pozyskiwania większego ruchu na stronie dzięki artykułom na blogu.
  7. Zwrócenie do odbiorców — Do tych, którzy nie wiedzą jak napisać artykuł na bloga.

To tylko niektóre z przykładów, które możesz wykorzystać, tworząc wpis. Im tytuł będzie ciekawszy, tym lepiej! Nie obawiaj się niestandardowych nagłówków — mogą one zapewnić sukces całego artykułu.

Słowem wstępu…

Wstęp do artykułu decyduje o tym, czy czytelnik przeczyta go do końca. Trendem staje się tzw. storytelling. Rozpoczęcie tekstu od ciekawej historii, przemyśleń autora lub ciekawostce sprawia, że czytelnik chętniej dotrze do końca, a nawet pozostawi opinię. Czas spędzony na stronie przez czytelnika jest dobrym znakiem dla pozycjonowania naszej www.

Układ treści

Musisz wiedzieć, że ludzie w Internecie nie czytają. W takim razie, po co tworzyć treści na bloga firmowego? Otóż większość czytelników zazwyczaj tylko skanuje tekst. Dlatego ważne jest, aby artykuł był łatwy do przeskanowania i przyswojenia. Jak to zrobić?

Stosuj śródtytuły, dzięki którym tekst będzie przejrzysty. Są to nagłówki, które można dostosować w edytorze tekstowym oznaczone jako Nagłówek 1 lub H1. Jest zazwyczaj sześć rozmiarów śródtytułów, które oznaczają: H1 jako tytuł, H2 i H3 śródtytuł, H4 nazwa bloga, H5 nazwy sidebarów. Rozmiary nagłówków świadczą o tym, co jest najważniejsze zarówno dla odbiorców, jak i pozycjonowania strony.

Artykuł możesz również wzbogacić, dodając grafiki, zdjęcia, wykresy i wiele innych. W tekście stosuj wyróżnienia, aby czytelnik, który skanuje tekst, znalazł najważniejsze informacje. Dla wielu kwestię sporną stanowi długość tekstu. Jaka będzie optymalna? Najchętniej czytane teksty mają ponad 1500 znaków, jednak wszystko zależy od tematyki artykułu. Inną długość będą miały poradniki, a inną z kolei słowniki pojęć.

 

Content Marketing kluczem do sukcesu

Każdy element tworzonej treści ma wpływ na to, jak zostanie ona odebrana przez czytelnika. Jak tworzyć dobre artykuły? Przede wszystkim dużo pisać! Tylko praktyka i ćwiczenie słowa pozwolą na przygotowanie wartościowego contentu. Poprawnie napisany tekst pod względem stylistycznym w prostym, a nawet potocznym stylu zyska wielu odbiorców, a ponadto pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie marki. Powinien on nieść korzyść dla odbiorcy — dzięki niemu podejmie on decyzję o zakupie, dowie się więcej o konkretnym produkcie bądź usłudze lub czegoś nowego nauczy.

Content Marketing dla Twojej firmy