Pozyskiwanie linków wysokiej jakości to jeden z najważniejszych elementów SEO off-site. Dzięki niemu możliwe jest uzyskanie wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedz się, co zrobić w sytuacji, kiedy w Google znajdą się niechciane linki oraz jak się ich pozbyć.

Czym jest SEO off-site?

Działania związane z pozycjonowaniem stron www podzielić można na te związane bezpośrednio ze stroną internetową oraz te, które przeprowadzane są poza nią. Te drugie noszą nazwę off-site i obejmują takie elementy, jak optymalizacja wizytówki Google, historia domeny, konkurencja czy też to najbardziej podstawowe związane z pozyskiwaniem linków. 

Pozyskane linki traktowane są przez algorytmy wyszukiwarek jako coś w rodzaju poleceń, dzięki czemu mają one duży wpływ na pozycję witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Linki te znajdować się mogą w artykułach, komentarzach, tekstach obrazów oraz innych częściach strony. Można je również tworzyć w formie anchorów, czyli odnośników ukrytych najczęściej pod frazą kluczową.

Dlaczego warto pozyskiwać linki wysokiej jakości?

Proces pozyskiwania linków, a więc link building jest jednak niezwykle czasochłonny, a do jego skuteczności wymagane jest pozyskanie linków o wysokiej jakości. Jeśli umieścimy je na stronie spamerskiej, algorytmy Google bardzo szybko to wyłapią i obetną nasze zasięgi. Dużo lepszym rozwiązaniem jest pozyskanie jednego linku o wysokiej jakości, niż dziesięciu ze stron o wątpliwej reputacji

 


Sprawdź naszą ofertę pozycjonowania stron w Bydgoszczy


  

Od czego zacząć usuwanie niechcianych linków?

Jeśli mamy podejrzenia, że do naszej strony prowadzą wątpliwej jakości linki, warto zadbać o to, aby się ich pozbyć. Należy jednak odpowiednio się do tego przygotować, ponieważ czynności usunięcia linków nie da się odwrócić. Dobrym pomysłem przed rozpoczęciem tego procesu jest sporządzenie listy z wszystkimi odnośnikami prowadzącymi do naszej strony, aby potem móc zidentyfikować i usunąć te szkodliwe.

Kiedy już znajdziemy niechciane linki, w pierwszej kolejności warto skontaktować się z właścicielami stron i poprosić o ich usunięcie. Jeśli ta metoda nic nie da, skorzystać można z odpowiednich narzędzi, jednym z nich jest udostępniony za pośrednictwem Google Search Console program Disavow Tool.

Jak usunąć niechciane linki z pomocą Disavow Tool?

Z pomocą Disavow Tool właściciele stron mogą wyeliminować linki, które w ich zdaniem źle wpływają na SEO. Nie daje to jednak realnego wpływu na zawartość obcych stron, a jedynie daje prawo do zrzeczenia się ich wpływu na pozycjonowanie. Ważne jest jednak stosowanie tego narzędzia z rozwagą dopiero wtedy, kiedy otrzyma się powiadomienie od wyszukiwarki o nałożeniu na naszą stronę filtra za nienaturalne linki. W innym wypadku można nieumyślnie usunąć wartościowe odnośniki, które podnosiły widoczność strony w sieci.