4m przybliżony czas czytania
Pandemia dla wielu przedsiębiorców była trudnym czasem. W jej trakcie przede wszystkim branża gastronomiczna walczyła o przetrwanie. Nie wszystkim się udało, a inni… wręcz przeciwnie! Rozwinęli swoje skrzydła, poświęcili czas na rozwój swojego biznesu i wprowadzili na rynek zupełnie nowe marki! Tego przykładem jest Canapa Catering, która stworzyła markę Foodie Box.
„Marka Foodie Box powstała z myślą o naszych Klientach, którzy cenią sobie dobry smak i wysoką jakość posiłków cateringu dietetycznego. Jest to kontynuacja firmy Canapa Catering istniejącej na rynku od 2010 roku, a od ponad 5 lat specjalizującej się w cateringach dietetycznych”.
Na pytanie kim jest Foodie? Odpowiadają: „To pasjonat jedzenia. Osoba, która uwielbia odkrywać nowe smaki i się nimi delektuje. Poszukuje inspiracji kulinarnych i nieustannie poszerza swoją wiedzę. Eksperymentowanie w kuchni i wybieranie restauracji na wysokim poziomie to dla niego prawdziwa gratka!”
Współpraca Mediart z Canapa Catering trwa już od wielu lat! Także w przypadku tej marki nie mogło nas zabraknąć podczas tworzenia zupełnie nowej strony internetowej oraz wdrożenia działań marketingowych. Działania, które przeprowadziliśmy, obejmują naszą usługę MediaBOX, a więc zaprojektowanie, wdrożenie, optymalizację i pozycjonowanie.
Branża cateringowa zyskała na popularności w czasie lockdownu, stąd konkurencyjność na rynku była dość spora. Jednak my podejmujemy się każdego wyzwania! Mając już podstawę, jaką była strona www Canapa Catering, wiedzieliśmy, co należy wdrożyć, a czego unikać podczas tworzenia systemu do zamawiania diety pudełkowej. Należało jednak zaplanować odpowiednią strategię pozycjonowania strony internetowej.
Nad tym pracował nasz programista Adam. Od strony backendowej wprowadziliśmy specjalny panel klienta umożliwiający rejestrację i założenie stałego konta użytkowników. Wdrożyliśmy system składania zamówień, dzięki któremu za pomocą strony www można wybrać odpowiednią ofertę cateringu dietetycznego i zamówić go pod wskazany adres.
Frontendem zajął się Kacper. Dzięki niemu strona jest czytelna i przejrzysta, a także przygotowana pod działania SEO: miejsce na content, breadcrumbsy, nagłówki i wszystko to, co sprawia, że strona w pozycjach szybuje w górę!
Tak pisała o naszej realizacji sama marka:
Zanim przystąpimy do działań, zawsze wykonujemy research, co można zrobić, aby pozycje były lepsze. I tak było w tym przypadku! Treści były powielane w ofercie, a na stronie głównej brakowało opisów, które zawierałyby słowa kluczowe. Zajęliśmy się responsywnością strony, dostosowaniem nagłówków pod pozycje lokalne, a także audytem pod względem błędów na stronie.
No właśnie! Zacznijmy od słów kluczowych — przecież pozycjonowanie na catering czy dieta nie miałoby sensu, raczej nie wygralibyśmy z instagramowymi trenerkami fitnessu czy nazwiskiem słynnego piłkarza :). Dlatego uznaliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie pozycjonowanie lokalne. Do głównych fraz dodaliśmy obszary, na których firma chce się skupić.
Dla Foodie Boxa zaplanowaliśmy reedycję treści, które początkowo firma sama wprowadzała. Dodaliśmy więcej contentu na stronie głównej, podlinkowaliśmy historię pana Mateusza et voila! Od razu lepiej się to czyta. Zaproponowaliśmy także zupełnie nowe opisy oferty, aby te same zdania nie wprowadzały w błąd robotów. Ponadto przejęliśmy redagowanie bloga, a także zajęliśmy się aktualizacją wizytówki w mapach Google.
Przed:
Po:
Na blogu pojawiały się treści, jednak dość nieregularnie. My postanowiliśmy opublikować dwa wpisy w miesiącu. To optymalne rozwiązanie, jeśli Klient chce zauważać efekty przy jednocześnie korzystnej cenie za usługę.
Blog zapełnił się wskazówkami, poradami i ciekawostkami, a nasze tematy to m.in.: Czy dieta wegańska jest zdrowa?, Catering dietetyczny a odchudzanie — czy to możliwe?, Obalamy popularne mity żywieniowe lub Dieta ketogeniczna — to warto wiedzieć. Już po kilku dniach od publikacji wpisów strona zaczęła być chętniej odwiedzana!
Porównanie wpisów na blogu wprowadzanych nieregularnie przez markę z wpisami zoptymalizowanymi pod kątem SEO napisanymi przez nas
Wizytówkę w Mapach zaktualizowaliśmy, sprawdziliśmy poprawność danych Klienta oraz uzupełniliśmy panel Google Moja Firma nowymi zdjęciami. Rozpoczęliśmy także regularną publikację krótkich wpisów, które umożliwia Google. Utworzyliśmy dodatkową witrynę — bussines.site — by dodatkowo wzmocnić pozycjonowanie marki w Google.
Planujemy edycję treści na blogu, które publikowała firma. Dostosujemy je pod kątem SEO, a także by były przyjazne dla czytelników. Chcemy popracować nad ich pozycjami, bo content jest naprawdę dobry!
Nadal będziemy śledzić pozycje strony i przygotujemy szczegółowy raport z podsumowaniem dotychczasowych działań. Każdy nasz Klient, który wybiera pakiet MediaBOX lub Pozycjonowanie Stron www otrzymuje od nas prosty w odczycie i zawierający najważniejsze dane raport z krótką jego analizą.
Dla nas świetną wiadomością jest, że.. FoodieBox powierzy nam swoje Social Media (niebawem więcej szczegółów)!
A przy okazji — polecamy dietę pudełkową Foodie Box — smacznie, zdrowo i zawsze pożywnie!