4m przybliżony czas czytania
Produkcja skór naturalnych w Polsce to dość niszowa branża. Pomimo małej konkurencji, marki muszą rywalizować o pozycje w czołówce i szczególne miejsce wśród producentów wyrobów galanteryjnych lub tapicerów meblowych. Co za tym idzie ważna jest jakość skór, innowacyjne technologie oparte na ekologicznym podejściu i oczywiście… dobry marketing! Tym ostatnim mogliśmy się zająć, zobaczcie sami!
Europell to marka z Gdańska, która działa na rynku skórzanym od kilkunastu lat. Produkcja skór naturalnych odbywa się w fabryce we Włoszech, a dystrybucja w Polsce. Tworzą skórę galanteryjną, meblową, samochodową dla małych zakładów tapicerskich, ale także do największych fabryk na terenie całej Europy.
„Tworzymy zespół młodych pasjonatów swojej pracy. Wierzymy, że to, co do tej pory udało nam się zbudować, przetrwa dużo więcej czasu niż tylko chwilę. Nie jesteśmy handlarzami - dążymy do bycia Waszymi partnerami w biznesie.
Oferujemy doskonałej jakości skórę naturalną do wytworzenia przeróżnych wyrobów - mebli, galanterii, elementów samochodowych oraz wyposażenia łodzi. Ponadto zapewniamy niezastąpiony i wartościowy serwis oraz wsparcie know-how.”
Skóra naturalna to luksusowy i elegancki materiał, co podkreśla marka. Na to właśnie postawiliśmy w naszych działaniach! Zaproponowaliśmy zbudowanie nowej strony www, która będzie jednocześnie wizytówką przedsiębiorstwa, jak i katalogiem produktów. Marketing online dla producentów skór w Polsce nie jest jeszcze mocno rozwinięty. Tylko nieliczne firmy stawiają na profesjonalne działania w sieci. Chcemy to zmienić, dlatego zaplanowaliśmy działania dla Europell Group, które obejmować będą: SXO, Social Media oraz pozycjonowanie Google Maps.
Chcieliśmy stworzyć stronę, która będzie łatwa w obsłudze, funkcjonalna, a przy tym elegancko się prezentowała. Udało się! Nasz fronted-owiec Kacper Górec stworzył wygląd dopasowany do estetyki marki. Proste i widoczne menu umożliwia użytkownikom szybką nawigację po stronie i znalezienie właściwej kategorii produktu.
Dla marki zajęliśmy się również uzupełnieniem oferty, dodaliśmy poszczególne rodzaje skór, grafiki oraz opisy.
Pozycjonowanie na frazy zbyt ogólne jak producent lub skóra naturalna nie ukrywajmy… wymaga czasu. Co jeśli firma chce zauważać efekty natychmiast? My zaproponowaliśmy na początek pozycjonowanie lokalne. Dzięki temu frazy lokalne poszybowały w górę, a tym samym wzmocniły pozostałe słowa związane z marką.
Inną sprawa jest używanie nazwy firmy w frazach. Nie ma to raczej sensu, skoro użytkownik wpisze konkretną nazwę i tak ją otrzyma dość wysoko bez dodatkowych działań SEO.
Gdy firma zaczęła się pojawiać w wynikach jako producent skór, dało nam to pole do pracy. Musimy wspomnieć, że uruchomienie nowej strony spowodowało straty, a więc zaczęliśmy intensywnie działać.
Zadbaliśmy o UX strony, a więc stworzenie przyjaznego interfejsu, łatwego poruszania się po niej, intuicyjności, efektownej grafiki. Wyeliminowaliśmy wszystkie błędy, dostosowaliśmy nagłówki i opisy strony. Wrzuciliśmy także artykuły z poprzedniej strony, aby straty nadrobić wartościowym contentem.
Udało się! W krótkim czasie odzyskaliśmy naszą pozycję, którą teraz tylko możemy poprawiać. Nie spoczywamy jednak na laurach, a wręcz przeciwnie! Z burzy mózgów podczas spotkania wynikło wiele nowych propozycji.
Wdrożyliśmy zmiany na stronie, a więc przygotowaliśmy dodatkowy przycisk podglądu karty technicznej produktów. Jest teraz lepiej widoczny.
Odświeżyliśmy wygląd stopki na stronie głównej. Ma ona nowoczesny design, jest lepiej czytelna i większa niż poprzednia.
Dostosowaliśmy wygląd podstron, dodaliśmy produkty i ich specyfikację. Wszystko to zarówno na wersji angielskiej, jak i polskiej.
Na początek profilowe porządki. Odświeżyliśmy wygląd social mediów pod względem graficznym. Przygotowaliśmy nowe propozycje dla Facebooka oraz Linkedina. Stworzyliśmy także profil firmowy na Instagramie. Taka wielokanałowość pozwala dotrzeć do klientów, ale także zaprezentować markę. Wpisy pojawiają się regularnie, jednak ich tematyka jest dostosowana do każdego z mediów społecznościowych.
Zaktualizowaliśmy firmową wizytówkę. Przeprowadziliśmy optymalizację pod względem SEO. Regularnie publikujemy także wpisy w Google Moja Firma.
Dla marki dwa artykuły na miesiąc to minimum, aby utrzymywać dobre pozycje. Chcemy wdrożyć pozycjonowanie skupione na tematach, pod które dopasujemy rozszerzone słowa kluczowe. Już nie tylko producent skór Bydgoszcz, ale także zwrócimy uwagę na kategorie, produkty i usługi. Wprowadzimy również teksty specjalistyczne dla znawców skór, aby poszerzać ich wiedzę.
Mamy jeszcze sporo pomysłów dla Europell Group… ale o tym już niebawem!