Meta oficjalnie potwierdziła, że dla wielu krajów wyłącza opcję menedżera sprzedaży.
Zarówno na Facebooku, jak i Instagramie istniała możliwość otworzenia sklepu z produktami, które z kolei można było tagować w postach. Sam produkt był eksponowany w specjalnej zakładce Sklep - można było zapoznać się z jego ceną oraz przejść w link bezpośrednio do strony www.
W USA Meta wprowadziła opcję płatności bezpośrednich. Użytkownik może bezpośrednio na Facebooku zakupić dany produkt. Ten typ sklepów z włączoną płatnością bezpośrednią wciąż będzie działał.
W Polsce ta opcja nie była nigdy dostępna i jak zapowiada Meta nigdy nie będzie. 10 sierpnia 2023 strony na Facebooku i Instagramie nie będą mogły już tworzyć nowych sklepów, ani tagować produktów.
Od 24 kwietnia 2024 menedżer sprzedaży zostanie wyłączony.
Meta opublikowała także listę krajów, w których sklepy z płatnością w serwisie wciąż będą aktywne. Są to m.in. Australia, Brazylia, Kanada, Dania, Francja, Niemcy, Indie, Indonezja, Włochy, Japonia, Meksyk, Holandia, Norwegia, Korea Południowa, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Tajwan, Tajlandia, Wielka Brytania i Ukraina.