Rozwój nowych mediów oraz polskiego rynku e-commerce sprawiają, że sektor B2B coraz częściej dostrzega możliwości płynące z handlu elektronicznego. Klienci obsługiwani do tej pory przez handlowców, coraz częściej oczekują takiego samego poziomu przeprowadzania transakcji, jak klienci sektora B2C.

Platformy B2B – co to jest?

Platformy B2B e-commerce są stworzone po to, by zapewnić spójny, odpowiedni i spersonalizowany proces zakupowy. Niezależnie od tego, czy Twoja firma jest nowa na rynku, czy po prostu potrzebujesz uaktualnić swój obecny sklep, platforma e-commerce B2B jest skierowana dla wszystkich przedsiębiorstw pracujących na relacji B2B.

Poprzez spersonalizowane platformy internetowe pośredniczące w transakcjach sektora B2B, przedsiębiorcy mają dostęp do spójnych i odpowiednich systemów autoryzacji i kontroli procesów. Wśród najważniejszych możemy wskazać: zaopatrzenie, magazynowanie, przetwarzanie procesów płatności, czy system składania i monitorowania realizacji zamówień.

Platforma B2B vs standardowy sklep internetowy

Jeśli zastanawiasz się, czym różni się platforma B2B od standardowego sklepu internetowego, już wyjaśniamy!

  PLATFORMA B2B

STANDARDOWY
SKLEP INTERNETOWY

odbiorcy zamknięta grupa klientów klient indywidualny
cena uzależniona od ilości zamawianego towaru bądź statusu przypisanego przez sprzedawcę jednakowa dla wszystkich kupujących
promocje i grupy cenowe ustalane indywidualnie dla każdego klienta w zależności od przypisanego statusu lub wartości zamówienia ogólnodostępne dla wszystkich
informacje i dokumenty z poziomu panelu klienta

faktury, płatności, rozrachunki, kredyty kupieckie, dokumenty PZ;
możliwość rozdzielenia konta jednego kontrahenta na kilka podkont z innymi uprawnieniami

faktura, rachunek;
jedno konto dla jednego kontrahenta

składanie zamówień zakup produktów w dużej ilości; często ten sam w określonych odstępach czasowych zakup pojedynczych sztuk produktów

 

Elementem wspólnym w platformach B2B i B2C są moduły o charakterze marketingowym oraz wsparcie analityczne. Dzięki nim sprzedawcy mogą docierać do nowych odbiorców z poszerzoną ofertą oraz zwiększać ilość zamówień od klientów biznesowych.

Platforma e-commerce B2B – korzyści wdrożenia

Platforma e-commerce B2B przynosi wiele korzyści zarówno dla sprzedawców, klientów, dystrybutorów, jak i handlowców. Wdrożenie takiej platformy sprzedażowej przynosi nie tylko korzyści związane z pozyskaniem nowych klientów, ale także z automatyzacją sprzedaży, oszczędnością czasu oraz wzrostem sprzedaży i zysków z prowadzonej działalności.

Poniżej przedstawiamy punktowo korzyści wdrożenia platformy e-commerce B2B, które decydują o kluczowej roli tego systemu:

  •  Usprawnienie komunikacji z klientem,
  •  Stały dostęp do oferty produktowej,
  •  Sprzedaż zorientowana na klienta,
  •  Automatyzacja sprzedaży,
  •  Redukcja kosztów,
  •  Kontrola procesów,
  •  Integracja z systemami ERP i innymi systemami magazynowo-księgowymi,
  •  Wzrost sprzedaży,
  • Oszczędność czasu.

Platforma e-commerce B2B – na co zwrócić uwagę

Na co zwrócić uwagę przy wdrażaniu platformy e-commerce B2B? Przede wszystkim należy pamiętać o tym, dla kogo wdrażamy rozwiązanie. Platforma sprzedażowa B2B powinna być funkcjonalna i przejrzysta przede wszystkim dla użytkowników systemu. Jeśli kontrahent dokona zakupów w Twoim sklepie i będzie zadowolony z całego procesu, chętniej do Ciebie wróci. Dlatego warto postawić na odpowiedniego i doświadczonego partnera wdrożeniowego, który wyznaczy właściwy kierunek projektu platformy e-commerce B2B dla Twojego przedsiębiorstwa.

Określenie platformy B2B dotyczy również platform integracyjnych, które umożliwiają łączenie i wymianę danych transakcyjnych tj. dokumentów, faktur, zamówień pomiędzy różnymi systemami informatycznymi wykorzystywanymi przez partnerów transakcji.

Integracja B2B z Subiekt (GT / Nexo)
Integracja platformy B2B z Subiekt pozwala na usprawnienie i optymalizację procesów sprzedaży hurtowej. Dzięki automatyzacji procesów sprzedażowych oferta Twojej firmy jest zawsze aktualna.