2m przybliżony czas czytania
Wśród wielu przydatnych narzędzi udostępnionych przez najbardziej popularną na świecie wyszukiwarkę internetową wyróżnić można między innymi Google Trends. Z jego pomocą zyskasz możliwość, aby lepiej doprecyzować strategię marketingową związaną z pozycjonowaniem stron. Dowiedz się, jak Google Trends może pomóc w Twojej firmie w zwiększeniu widoczności w sieci.
Narzędzie to można uznać za jedno z ciekawszych specjalistycznych pomocy dla specjalistów z branży SEO, a dodatkowo jest ono ogólnodostępne. Korzystając z niego można sprawdzić atrakcyjność i częstotliwość poszczególnych zapytań, co później z powodzeniem wykorzystać można w celach marketingowych. Korzystanie z niego jest niezwykle proste i bezpłatne, a uzyskane wyniki pozwalają na dokładną analizę trendów.
Google Trends pozwala ustalić, z jaką częstotliwością dana fraza wyszukiwana jest przez użytkowników wyszukiwarki. Wynik ten pokazywany jest w stosunku do całkowitej liczby poszukiwanych fraz w ściśle określonym przedziale czasu. Taka opcja daje możliwość porównania atrakcyjności haseł kluczowych i skupienia się na tych, które przyniosą więcej korzyści rozumianej przez liczbę odwiedzin na stronie. Dodatkowo, informacje udostępniane przez Google Trends pozwalają również na wykrywanie sezonowych lub okazjonalnych skoków wolumenu zapytań.
Aby skorzystać z funkcji tego narzędzia, wystarczy odwiedzić stronę Google Trends. Na górze pojawi się pole wyszukiwania, w którym wpisuje się interesującą użytkownika frazę. Daje ono również możliwość zastosowania filtrów, wśród nich wymienić można region, gdzie wybrać można cały świat, wybrany kraj bądź region administracyjny. Narzędzie pozwala również określić zakres czasowy czy kategorię, szczególnie przydatną w przypadku słów o kilku znaczeniach. Dodatkowo, osoba korzystająca z Google Trends może określić także, czy interesują ją wyniki głównej wyszukiwarki, grafiki, wiadomości i zakupy czy YouTube.
Po wprowadzeniu tych informacji użytkownik otrzymuje wykresy, które przedstawiają popularność danej frazy w ujęciu czasowym i regionalnym. Na samym dole znaleźć można z kolei podobne tematy oraz zapytania.
Użytkownik Google Trends zyskuje dostęp do informacji o trendach i popularności danych haseł w określonym regionie. Pozwala to na dopracowanie strategii związanej z pozycjonowaniem na określone słowa kluczowe zarówno w przypadku firm regionalnych, jak i globalnych. Doświadczony marketingowiec będzie w stanie wykorzystać te informacje w celu zwiększenia ruchu na stronie, a co za tym idzie generowania większych przychodów dla firmy.