LinkedIn pozwala specjalistom z różnych branż stać się biznes-influencerami. Co to oznacza? Możesz promować firmę własnym profilem na LinkedIn! Statystyki pokazują, że prowadzenie profilu prywatnego pomaga w promocji brandu. Podpowiadamy, co musisz zrobić, aby zbudować skuteczny profil na LinkedIn!

Zacznij od… założenia profilu!

Podobnie jak w przypadku pozostałych mediów społecznościowych, do konta osobistego na LinkedIn musisz użyć loginu oraz hasła. To elementy wymagane podczas rejestracji. Nie zapomnij o podaniu prawdziwych i pełnych informacji o sobie - pamiętaj, że tutaj zrzeszają się specjaliści, którzy chcą dyskutować z konkretnym człowiekiem.

 

Bardzo ważną kwestią jest także zdjęcie profilowe. Zazwyczaj nie sprawdzi się tutaj pamiątkowa fotografia z wakacji lub wesela kuzynki. Na LinkedIn promują się eksperci, więc również na zdjęciu powinieneś zaprezentować się od strony biznesowej. Pamiętaj, że liczy się pierwsze wrażenie także w tym przypadku!

Jasno sprecyzuj cel profilu na LinkedIn

Masz już założony własny profil na LinkedIn, czas aby określić jego cel. Zanim zaczniesz aktywnie działać musisz wybrać jeden z kilku kierunków. LinkedIn umożliwia stworzenie internetowej wizytówki biznesowej, dzięki której możesz pochwalić się doświadczeniem zawodowym lub naukowym. Dla potencjalnych rekruterów (szczególnie na stanowiska wyższego szczebla) staniesz się bardziej widoczny. Także Twoje imię i nazwisko powinno o wiele łatwiej wypozycjonować się wyszukiwarce dzięki LinkedIn.

 

Innym celem może być docieranie do grupy docelowej. Jeśli profesjonaliści z Twojej branży są już na LinkedIn, to nie masz na co czekać, tylko prężnie zacząć działać! Właśnie tam możesz dość szybko i organicznie wypromować swoją markę.

 

 

 Po co być na LinkedIn?

  • pozyskiwanie odbiorców,
  • poszukiwanie nowych specjalistów,
  • branżowe nowości,
  • nowi czytelnicy bloga,
  • poznanie konkurencji,
  • budowanie pozycji firmy.

Jak postować na LinkedIn?

Masz już założony profil oraz określony jego cel. Co dalej? Czas na pierwsze publikacje i budowanie aktywności. Jeśli zależy Ci jedynie na stworzeniu profolio, zachęcam Cię mimo wszystko do obserwowania tego, co dzieje się u innych.

 

Jednak jeśli chcesz docierać do grup docelowych, tutaj musisz wykazać się swoją wiedzą i umiejętnościami! Wyprzedzaj konkurencję w nowinkach z branży, zbuduj autorytet i aktywnie, lecz kulturalnie, dyskutuj z innymi. Możesz publikować swoje wpisy z bloga, jednak o wiele lepszym rozwiązaniem będzie publikacja postów bezpośrednio na LinkedIn z wyrażeniem swojej opinii, skomentowaniem czegoś lub podzieleniem się nowością w branży lub Twojej firmie. Takie wpisy powinny liczyć co najmniej 1900 znaków, jednak krótsze, a bardziej merytoryczne treści także będą wartościowe.

 

Jaki jest klucz do sukcesu na LinkedIn?

Na tym portalu obowiązuje pewna etyka, o której musisz pamiętać przed publikacją pierwszych wpisów. Przede wszystkim nie ma tam miejsca na publikowanie zdjęć z prywatnej galerii, składania życzeń czy też dzielenie się informacjami z portali plotkarskich.

 

  • Co innego, jeśli opublikujesz nowe stanowisko w swojej pracy, opiszesz czym się zajmujesz lub w jakim szkoleniu bierzesz udział - to wręcz wskazane! Publikuj treści, które zaangażują Twoich odbiorców! Nie chodzi o wrzucanie postów sprzedażowych - zainteresuj swojego odbiorcę nowością z branży, pomóż mu rozwiązać jego problem! To zaowocuje!

 

  • Pamiętaj o tym, aby nawiązywać kontakty, ale tylko te biznesowe! LinkedIn to nie serwis randkowy czy zrzeszający paczkę przyjaciół - tutaj liczy się profesjonalizm. Zawsze z uwagą i umiarem dostosuj komunikację z innymi.

 

  • Pisz wtedy, kiedy jest o czym pisać! Nie twórz treści, które są tworzone byleby coś opublikować. Na LinkedIn liczy się jakość i merytoryczność informacji, a nie regularność. Nie zaniedbuj jednak swojego profilu pozostawiając go na kilka miesięcy bez publikacji. Musisz wziąć pod uwagę to, kim jest Twój odbiorca i czego chce dowiedzieć się od Ciebie! 

 

O czym jeszcze warto pamiętać? Treści kreuj w taki sposób, aby na ich koniec móc dodać link i CTA. Link dodawaj w treści, nie w komentarzu, ze względu na sortowanie komentarzy - Twój link może zaginąć w gąszczu innych wypowiedzi.

Czego unikać na LinkedIn?

Jak już wcześniej zostało wspomniane, unikaj prywatnych treści dotyczących rodziny, imprez czy zjedzonego posiłku. No chyba, że odnosi się to do Twojej pracy :)

 

To, co jest najbardziej istotne to pod żadnym pozorem NIE KŁAM! Nie podawaj fałszywych informacji o swoim doświadczeniu zawodowym czy wykształceniu. Niestety prawda często może bardzo szybko wyjść na jaw, a szczególnie w internecie.

 

Nie zostawiaj pustego profilu! Brak zdjęcia profilowego, w tle lub nieuzupełniony nagłówek mogą odstraszyć. Zwróć uwagę także na wiarygodność - im więcej informacji zawiera Twój profil, tym bardziej jesteś godny zaufania.

 

Kultura języka i pracy. Co to znaczy? Przede wszystkim nie spamuj, nie wysyłaj wiadomości sprzedażowych do wszystkich. Znajdź swoją niszę i spróbuj ją zainteresować bez niepotrzebnych wiadomości wysyłanych w trybie kopiuj-wklej. Traktujesz swojego rozmówcę przedmiotowo! Dotyczy to także języka, jakiego używasz.

 

Staraj się pisać poprawnie i nie hejtuj! Jeśli uważasz w inny sposób podziel się swoją opinią w sposób kulturalny, ale jeśli nie masz nic miłego do powiedzenia - nie mów ;) Gdy masz konflikt z inną osobą lub firmą, spróbuj rozwiązać go poza siecią. Publiczne wylewanie hejtu jest mało profesjonalne.

Zbudowanie marki osobistej nie jest łatwe!

Przede wszystkim wymaga to czasu, pracy i zaangażowania! To tylko niektóre ze wskazówek, jak skutecznie prowadzić profil marki osobistej na LinkedIn. Jeśli próbujesz już swoich sił na tym serwisie społecznościowym i wysuwasz inne wnioski - napisz do nas! Chętnie porozmawiamy o budowaniu marki na LinkedIn!



———   Dzielimy się naszą wiedzą
Zobacz również