Google umożliwia docieranie do potencjalnych klientów z całego świata. Można jednak skorzystać z możliwości Google w zupełnie odwrotny sposób i pozycjonować się blisko lokalizacji swojej firmy. Jak tego dokonać? Odpowiedzią na to jest pozycjonowanie lokalne.

 

Pozycjonowanie lokalne stron to działania mające na celu zwiększenie widoczności w konkretnym regionie lub mieście. Firmy usługowe takie jak restauracje, mechanicy czy nawet medycy mogą zwiększyć swoje lokalne zasięgi. Osoby poszukujące takich usług cenią sobie, aby dana firma była blisko, tanio i miała pozytywne opinie. Jak pozycjonować się lokalnie?

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

 

Strategią w pozycjonowaniu lokalnym jest dodawanie informacji związanych z miejscem, w którym znajduje się firma. SEO lokalne ma za zadanie wypozycjonować stronę w wyszukiwarce z uwzględnieniem konkretnej lokalizacji. To nie tylko zapytania na frazy kluczowe, ale też te, które Google samo określa na podstawie lokalizacji użytkowników.

Pozycjonowanie lokalne dotyczy także eksponowania marki w wynikach wtrąconych, więc Google Maps czy Google Moja Firma.

Pozycjonowanie lokalne — jak działa?

Wyszukiwarka Google zbiera dane nie tylko o stronach www, ale też o wszystkich informacjach z Google Maps. Ponadto jest w stanie określić lokalizację osób wyszukujących, dopasowuje listę wyników tak, aby użytkownik znalazł najbardziej przydatny wynik.

Dodanie konkretnego miasta nie jest wymagane. Wyszukujący może wpisać jedynie frazę mechanik”, a geolokalizacja wyników wyszukiwania wskaże najbliżej położone firmy za pomocą GPS lub IP urządzenia.

Geolokalizacja pozwala określić miejsce, w którym znajduje się użytkownik i dopasować do niego odpowiednie wyniki wyszukiwania. Staje się bardzo przydatnym narzędziem w pozycjonowaniu lokalnym. Geolokalizacja ma wpływ na wyniki wyszukiwania, jednak to nie jedyny aspekt, który jest brany pod uwagę. Warto wziąć pod uwagę także optymalizację strony z nazwami miast lub regionu.

Po co pozycjonować się lokalnie?

 

Pozycjonowanie na wiele fraz kluczowych pozwala wyświetlać wyniki w Google również w mapach, które wskazują na lokalizację danego biznesu. Wzmacnia to także pozycję wizytówek Google Moja Firma, które algorytm dobiera do treści zapytań. 

 

Pozycjonowanie lokalne to także zwiększenie szansy na pojawienie się właśnie w części wyników zawierających dany region. Dzięki wizytówkom Klient łatwiej znajdzie stronę www, a nawet dane firmy, które umożliwią mu nawiązanie szybkiego kontaktu.

 

Do zalet pozycjonowania lokalnego należą także:

  • Odbiorcy poszukujący lokalnych usług, często powracają w późniejszym czasie.
  • Użytkownicy urządzeń przenośnych zazwyczaj wykazują frazy związane z lokalnymi markami.
  • Osoby podróżujące poszukują usług lokalnych.

  • Lokalni klienci odznaczają się większą lojalnością i częściej wracają.
  • Odnalezienie za pomocą wyszukiwarki danego lokalnego punktu, zwiększa szansę na odwiedzenie go przez internautę. To już duży krok, aby zachęcić go do skorzystania z oferty.

Jak zacząć pozycjonować się lokalnie?

SEO lokalne on-site

Zacznij od dostosowania swojej strony www! Firmy, które swoją działalność opierają na obsłudze klienta miejscowego, powinny pamiętać o kilku zasadach. Oto one:

 

1. Opis o mnie używanie fraz odnoszących się do działalności i lokalizacji, np. fryzjer Bydgoszcz.

2. Podaj dokładny adres swojej firmy i dane kontaktowe.

3. Używaj fraz kluczowych w tekstach, które będą odnosić się do miasta. 

4. Zoptymalizuj nagłówki i meta tagi.

5. Dodaj znacznik na Mapie Google.

 

Działania lokalne off-site

Są to działania zewnętrzne, które również mogą wpływać na optymalizację strony. Ważne jest również zwrócenie uwagi na aspekty lokalne. Dotyczy to pozyskiwania linków, ale nie tylko! SEO lokalne zewnętrzne to:

 

1. Linki zewnętrzne o charakterze lokalnym.

2. Profil działalności w katalogu firm, który zawierać będzie adres, dane kontaktowe, a także opinie klientów na Google i Social Media.

3. Udzielaj się na lokalnych forach branżowych. Treści powinny być merytoryczne!

4. Stwórz wizytówkę w Google Moja Firma.

Google My Business — wizytówka wspierająca lokalne pozycjonowanie

Google Moja Firma (GMF) to internetowa wizytówka firmy, która ma ogromny wpływ na lokalne pozycjonowanie. Połączona jest z Mapą Google i odsyła do strony www przedsiębiorstwa.

 

Utworzenie wizytówki pozytywnie wpływa na lokalne pozycjonowanie oraz wiarygodność marki. W wizytówce musi pojawić się nazwa firmy, kategoria działalności, adres, dane kontaktowe, godziny otwarcia i adres strony www. Wizytówkę w Google Maps można także pozycjonować! Poznaj możliwości pozycjonowania GMF.

 

Google Moja Firma to także ułatwienie kontaktowania się z klientami. Rozwijanie relacji następuje poprzez dzielenie się opiniami, rozwiązywanie problemów, a także opcję wiadomości, dzięki którym klienci bezpośrednio kontaktują się przez Google.

Postaw na lokalny rynek!

Nastawienie na rozwój lokalnym wcale nie musi oznaczać, że firma nie będzie odnosić sukcesów. Wręcz przeciwnie! Na swoim loklanym podwórku biznesowym możesz być prawdziym rekinem! Dla kogo jest pozycjonowanie lokalne? Przede wszystkim dla przedsiębiorców, którzy prowadzą małe lub średnie firmy o profilu usługowym.

 

Pozycjonowanie się na ogólne frazy w tym przypadku może nie przynosić korzyści. Stąd tak istotne jest wdrożenie SEO lokalnego. Potencjalni klienci korzystający ze smartfonów lub tabletów łatwiej i szybciej znajdą Twoją firmę w Google!

———   Dzielimy się naszą wiedzą
Zobacz również