Lokalny biznes może prosperować zdecydowanie lepiej, jeśli jego właściciel zadba o widoczność swojej firmy w sieci. Jednym z narzędzi umożliwiających potencjalnym klientom odnalezienie poszukiwanych produktów bądź usług jest wizytówka firmy i jej lokalizacji w Google Maps. Dowiedz się, dlaczego warto oraz jak ją dodać. 

Czym jest wizytówka miejsca w Google Maps?

Wizytówkę Google porównać można do profilu firmy, na którym umieszczane są wszystkie przydatne o przedsiębiorstwie informacje. Jej założenie i prowadzenie jest bezpłatne, a narzędzie stworzone do obsługi wizytówki jest proste i intuicyjne w obsłudze. Poza nazwą firmy, jej adresem, stroną internetową i danymi kontaktowymi w wizytówce Google znaleźć można także opinie o danej firmie, zdjęcia czy godziny otwarcia. Pozwoli to potencjalnemu klientowi zapoznać się z ofertą i specyfikacją lokalnego biznesu. 

 

Wizytówka Google Twojej firmy może znajdować się nie tylko w wynikach wyszukiwania Google, ale również w formie lokalizacji w narzędziu Google Maps. Dzięki temu wzrasta prawdopodobieństwo trafienia do klienta ze swoją ofertą, ponieważ może on zapoznać się z nią w trakcie podróży lub ustawiania trasy do wybranego miejsca. 

Jak dodać swoją wizytówkę do Google Maps?

Aby dodać swoją wizytówkę do Google Maps, wystarczy zalogować się na swoje konto Google i przejść do serwisu Mapy Google. Poszukaj na mapie lokalizacji swojej firmy, a gdy już ją znajdziesz kliknij w to miejsce prawym przyciskiem myszy i z menu kontekstowego wybierz opcję Dodaj swoją firmę. W tym miejscu rozpoczyna się krótki proces zakładania firmowego konta, podczas którego zostaniesz zapytany o podstawowe informacje, takie jak nazwa firmy, jej adres i dane kontaktowe, a także branża, w której działasz. Następnym etapem jest weryfikacja profilu poprzez e-mail, telefon lub kartkę pocztową wysłaną pod adres siedziby firmy. 

 

I to wszystko, wizytówka jest już gotowa. Wyświetlana będzie w postaci pinezki z odpowiednim oznaczeniem w zależności od kategorii działalności firmy. Przedsiębiorca może na bieżąco aktualizować zawarte w niej informacje oraz dodawać nowe. Ta metoda promocji firmy jest niezwykle skuteczna, a także darmowa, z tego powodu warto reklamować swoją firmę w Mapach Google.

Nie wiesz, jak założyć wizytówkę w Google Maps? Pomożemy!

———   Dzielimy się naszą wiedzą
Zobacz również