Internet to potężne narzędzie marketingowe, służące do promocji nie tylko globalnych firm, ale również, a może i w szczególności, lokalnych przedsiębiorstw. To często za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych czy mediów społecznościowych szukamy fryzjera, sklepu motoryzacyjnego czy innych usług znajdujących się w pobliżu miejsca naszego zamieszkania. Aby ułatwić zainteresowanym znalezienie naszych usług, warto zainwestować w lokalne pozycjonowanie swojej witryny. Czemu ono służy?

Czym jest pozycjonowanie lokalne? 

Jest to nic innego, jak szereg działań związanych z widocznością w sieci stron powiązanych z konkretnym obszarem geograficznym. W praktyce łączone jest ono z promowaniem słów kluczowych związanych z określonym miastem, wsią czy dzielnicą. Skupia się na ułatwieniu wyszukiwania usług czy produktów osobom, które mieszkają bądź znajdują się w danym miejscu. 

Dlaczego pozycjonowanie lokalne jest skuteczne? Ponieważ frazy te często cechują się niższą konkurencyjnością przez to, że znacznie zawężają obszar poszukiwań, dzięki czemu dotyczą one mniej licznej grupy zainteresowanych. O wiele prościej pozycjonować sklep meblowy działający w określonym mieście, niż globalną korporację sprzedającą wysyłkowo meble na terenie całej Europy. Warto również wspomnieć o algorytmie Opos, który w 2017 roku stworzyła firma Google dla swojej wyszukiwarki. Narzędzie to odpowiada za poprawę dobierania lokalnych wyników w oparciu o geolokalizację i IP przeglądarki. 

Czy warto inwestować w lokalne pozycjonowanie?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, wszystko zależy od profilu firmy, jej działania i konkurencji w branży. Firmy zajmujące się branżami związanymi ze sprzedażą wysyłkową lub oferujące usługi online poprzez pozycjonowanie lokalne mogą znacząco obniżyć swój potencjał związany z docieraniem do szerokiej grupy odbiorców, z kolei dla właścicieli restauracji, hoteli, salonów kosmetycznych czy atrakcji turystycznych tego typu działania SEO mogą przynieść wysokie korzyści. 

Przed rozpoczęciem działań związanych z pozycjonowaniem warto skorzystać z pomocy specjalisty branży pozycjonowania, który na podstawie oczekiwań i celów sprzedażowych pomoże stworzyć adekwatny plan działania. Takie usługi proponują chociażby agencje SEO, które dysponują wiedzą związaną ze stale zmieniającymi się algorytmami przeglądarki.

———   Dzielimy się naszą wiedzą
Zobacz również